نمایشگاه کتاب بدون حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد

مراسم افتتاحیه سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد. این مراسم قرار بود با حضور رئیس‌جمهور برگزار شود اما شب گذشته (دوشنبه دوم اردیبهشت‌ماه) اعلام شد رئیس‌جمهور به‌دلیل برنامه پیش‌بینی‌نشده در این مراسم حضور نخواهد داشت.

به گزارش ایمنا، سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صبح امروز در مصلی تهران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نیکنام حسینی پور مدیر عامل موسسه خانه کتاب، قادر آشنا قائم مقام سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح شد.

در این مراسم محسن جوادی رئیس سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شعار امسال نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: شعار این دوره نمایشگاه کتاب «خواندن توانستن است». با این شعار نه تنها به استقبال رویداد فرهنگی بزرگ کشورمان بلکه یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی در حوزه کتاب در جهان می‌رویم علاوه بر ۲۴۰۰ ناشر داخلی، ۸۰۰ ناشر خارجی مستقیم یا غیرمستقیم آثار ارزشمندشان را ارائه و در اختیار علاقه‌مندان کتاب قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر ۱۴۰۰ عنوان کتابی که سال گذشته منتشر و در نمایشگاه عرضه شد، برنامه‌های فرهنگی و گفتگوهایی درباره کتاب در نمایشگاه شکل می‌گیرد، اظهار کرد: تاریخ ایران به نام کتاب‌های بزرگ دانشمندان و حکیمان بزرگ شناخته می‌شود. خوشحالیم می‌توانیم به وسیله کتاب، دوستی و پایداری را میان ملت‌ها و دولت‌ها ایجاد کنیم.

جوادی سپس با اشاره به حضور چین به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران بیان کرد: به وسیله کتاب دوستی‌های پایدار میان دولت ایران و چین برقرار می‌شود. به قول سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حضور چین به عنوان احیای جاده ابریشم از طریق کتاب است. 

او خاطرنشان کرد:چیزی که در   معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد نتیجه تلاش نویسندگان، ناشران و مساعدت نهادهای مختلف است.

سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار خواندن توانستن است از تاریخ چهار تا ۱۴ اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برپاست.

منبع: ایلنا

کد خبر 373767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.