نصب دستگاه خوددریافت بطری پلاستیکی و شیشه توسط شهرداری تهران

شهردار منطقه ۲ تهران از اجرای طرحی خبر داد که بر اساس آن شهروندان در ازای ارائه بطری و شیشه‌های دورریز قابل بازیافت به دستگاه خوددریافت پول آن را دریافت می‌کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از شهرنوشت، رسول کشت‌پور مشکلات و پیچیدگی کلانشهرها و به خصوص تهران در زمینه آلودگی و ترافیک سنگین را دلایل مهمی برای حرکت مدیریت شهری به سمت استفاده از تکنیک‌های نوین عنوان کرد.

به گفته وی یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند به موضوع توسعه مدیریت شهری کمک زیادی کند، استفاده از فناوری‌های نوین، کارهای استارتاپی و فعالیت‌هایی از این قبیل است. به همین دلیل در یک سال گذشته در محدوده منطقه دو، ۹ اپلیکیشن جدید را اجرا و تجاری سازی کردیم.

شهردار منطقه دو با بیان اینکه آخرین برنامه‌ای که در این حوزه اجرا شد پارک حاشیه‌ای بود گفت: پارک حاشیه‌ای در فاز نخست با ظرفیت ۱۵ هزار خودرو و با استفاده از یک نرم‌افزار انجام می‌شود. در واقع شهروندان باید هزینه پارک خودروی‌شان در حاشیه خیابان را پرداخت کنند.

کشت‌پور با اشاره به نرم‌افزار بیدود، توضیح داد: دوچرخه‌های اشتراکی نسل چهارم با ۱۱ ایستگاه و ۴۵۰ دوچرخه، شش هزار استفاده‌ کننده فعال دارد. در کنار این‌ها ۵۵ خودروی سوخت‌رسان سیار با "نرم افزار پیدو" فعالیت می کنند. نرم افزار «زیست اپ» هم مربوط به تفکیک زباله به ویژه زباله خشک ارزشمند است که حدود ۱۴ هزار نفر از آن استفاده می کنند.

شهرداری منطقه  دو با اشاره به اقدام اخیر این منطقه درباره تفکیک زباله توضیح داد: به زودی قرار است دستگاه‌های آر وی ام (RVM)  به عنوان دستگاه خوددریافت بطری‌های پلاستیکی نوشیدنی (PET) و شیشه در سطح منطقه جانمایی شود. به طور قطع با اجرای این طرح در حوزه زیست محیطی انقلاب مهمی رخ می دهد و شهروندان در ازای ارائه بطری و شیشه‌های دورریز قابل بازیافت به دستگاه خوددریافت پول آن را دریافت می‌کنند. فعلا یک دستگاه در یکی از فروشگاه‌های شهروند برای تست نصب شده و تا هفته آینده به طور سراسری در منطقه اجرا می‌شود.

به گفته وی این کار سبب کاهش فرایند طولانی جمع‌آوی این زباله‌های دارای ارزش می‌شود و تاثیر زیادی در کاهش هزینه‌های نگهداشت شهر دارد.

شهردار منطقه دو با اشاره به برخی انتقادها درباره گران اداره شدن شهر و دریافت پول در ازای پارک خودرو گفت: هر کس در هر شهری زندگی می‌کند باید هزینه‌های آن را هم بپردازد. مثلا فردی که خودرویی را پارک می‌کند باید هزینه جای پارک را پرداخت کند. براساس تبصره شش ماده شش قانون شهرداری‌ها، شهرداری مالک تمام سطوح سواره‌رو و پیاده‌رو است، بنابراین مردم در هر مکانی که خودرو پارک می‌کنند باید هزینه اش را پرداخت کنند.

کد خبر 373759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.