طراحی نرم‌افزار "چشم شهر" برای ارائه مشکلات شهر توسط شهروندان

مدیر پروژه ساماندهی شبکه یکپارچه خدمات کسب و کار شهری شهرداری مشهد گفت: نرم افزار "چشم شهر" در راستای تسهیل کار شهروندان برای گزارش مشکلات شهر در حال طراحی است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد عین القضات اظهار کرد: به دنبال ایجاد پلتفرم شهروندی هستیم که در آن سرویس ویژه ای تحت عنوان "چشم شهر" با همکاری همکارنمان در اداره کل روابط عمومی و مرکز ۱۳۷ شهرداری مشهد طراحی و اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: "چشم شهر" نرم افزاری است که سعی می کنیم از طریق آن مشکلات مردم را دریافت و تعامل مدیریت شهری را با شهروندان بهینه کنیم تا مردم بتوانند با استفاده از آن  بر عملکرد شهرداری بیشتر نظارت کنند.

وی تصریح کرد: شهروندان از طریق نرم افزار "چشم شهر" در کنار اعلام مشکلات شهری می توانند از آن توسط گوشی‌های تلفن همراه که این نرم افزار را روی آن نصب کرده‌اند عکس گرفته و برای پیگیری ارسال کنند. مشکل اعلام شده از طریق نرم افزار به مدیران مربوطه ارسال و نتیجه پیگیری ها از همین طریق به اطلاع شهروندان می رسد.

عین القضات با بیان اینکه اکنون در شهرداری مشهد تعداد زیادی از خدمات به شهروندان را از طریق "اپ" یا "وب" ارائه می کنیم اظهار کرد: برای دریافت این خدمات شهروندان با درگاه های متعددی روبه‌رو هستند که این باعث گیج و سرگردان شدن آنها می شود.

مدیر پروژه ساماندهی شبکه یکپارچه خدمات کسب و کار شهری شهرداری مشهد ادامه داد: بنابراین سعی داریم کل خدمات شهرداری مشهد را در بخش‌های عمومی و خصوصی در بسترهای الکترونیک به‌صورت یکپارچه و با ایجاد یک پلتفرم واحد تحت عنوان "پلتفرم شهروندی" که شهردار مشهد نیز بر آن تاکید دارد ارائه دهیم.

وی گفت: این پلتفرم بخش های مختلفی دارد که در آن خدمات شهرداری به‌صورت دو بخش عمومی و خصوصی در قالب یک اپ (App) دیده خواهد شد اما این پروژه تنها به معنی اپلیکیشن نیست و بخش‌های دیگری مانند "باشگاه شهروندی" دارد که این دو بخش را پشتیبانی می کند که مردم از آن استفاده بیشتری می کنند.

وی افزود: بخش دیگر بازاریابی است که در جاهای مختلف کمتر مورد توجه قرار گرفته است که می خواهیم در این طرح توجه به بازاریابی را در کوتاه‌مدت و بلندمدت افزایش دهیم.

کد خبر 373757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.