اشتغال ۱۵ نفر در محیط‌های صنفی لنجان

لنجان - رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای لنجان گفت: ۱۱۳ نفر برای استفاده از مزایای طرح مهارت‌آموزی در محیط کار شهرستان ثبت‌نام کردند و ۱۵ نفر از این طریق مشغول به کار شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدمحمد خاشعی در نشست با مسئولان این شهرستان اظهار کرد: طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی باهدف افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش آموختگان به بنگاه اقتصادی، اجرا می‌شود.

وی افزود: باتوجه به اهمیت این طرح در اشتغال افراد جویای کار شهرستان، لازم است از امکانات، ظرفیت صنایع، شرکت‌های اقماری و کارگاه‌های بخش خصوصی و تعاونی‌ها به خوبی استفاده شود.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای لنجان تصریح کرد: طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در لنجان در سال ۱۳۹۷ به خوبی اجرا شد، سهمیه شهرستان در این طرح ۲۵ هزار نفر ساعت آموزش بود، اما بالغ بر ۴۲ هزار نفر ساعت آموزش ارایه شد.

خاشعی ادامه داد: در این طرح واحدهای صنعتی واجد شرایط به فنی حرفه‌ای مراجعه و حداکثر سه نفر کارآموز را جذب می‌کنند، در مدت زمان اجرای این طرح، کاراموزان مشمول بیمه حوادث خواهند بود.

وی اضافه کرد: پس از اتمام طرح از کارآموزان امتحان گرفته می شود و در پایان به آنها گواهی پایان دوره خواهد شد.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای لنجان با اشاره به اجرای طرح کارورزی و مشوق‌های بیمه‌ای کارفرمایان برای جذب فارغ‌التحصیلان بیکار در این شهرستان، گفت: افراد فارغ التحصیل دانشگاهی پس از ثبت نام در سامانه کارورزی و احراز صلاحیت به واحدهای تولیدی و اقتصادی برای طی دوره کارورزی معرفی می‌شوند تا در یک بنگاه اقتصادی مشغول به کار شوند.

خاشعی با بیان اینکه سهم لنجان در این طرح ۳۲۰ نفر بوده است، اظهار کرد: دولت برای ترغیب کارفرمایان به جذب این افراد مشوق بیمه‌ای برای کارفرمایان در نظر گرفته است و در این طرح، لنجان به لحاظ تعداد قرارداد به خوبی عمل کرده و از ۱۱۳ مورد قرارداد ثبت شده در سامانه کاروزی، ۱۵ نفر مشغول به‌کار شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: رشته های فنی و حرفه‌ای بازار کار مناسب دارند و به همین دلیل باید این آموزش‌ها به صورت گسترده به نسل جوان معرفی شود.

کد خبر 373743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.