کاش سیلی می‌آمد و معلم نماها را با خود می برد به ناکجا!

شرم بر شیاطینی که تحت عنوان نام مقدس آموزگار ، محیط مقدس مدرسه ، محلی است برای عقده گشایی و خشونت ایشان و خشکاندن ریشه استعدادها و عواطف نونهالان این مرز و بوم . آن هم در قرنی که حتی گیاهان هم با ناز و نوازش و سخنان زیبا رشد می‌کنند.

ستاره اسکندری با انتشار ویدیویی در اینستاگرام خود اینگونه نوشته است :

خبر آمد

مبارک به دیدن کودکان بلوچ چابهار می‌رود . رویای کودکان ، آینده یک سرزمین است . این تاریخ است که رقم می‌خورد و پشت ماشین خیمه‌شب‌بازی حرکت می کند به سوی فردا ها . دنیای کودکان بلوچ رنگین می شود.

سید جواد رضویان ،بازیگر سینما و تلویزیون ، با پست کردن این عکس در اینستاگرام خود نوشت :

به نام پروردگار یکتا

خدایا ، شادی را روزی فرزندان سرزمینم بفرما

دلیلش مهم نیست . . .

اعیاد بر شما مبارک

دلم روشن است ، او خواهد آمد باید از خودم شروع کنم

شاید دلیل نیامدنش ، من باشم او (عج) می‌آید

تنتون سلامت ،دلتون شاد

یا حق

فقیهه سلطانی نیز با قرار دادن ویدیویی در اینستاگرام خود ، این متن اعتراضی را آورده است :

شرم بر شیاطینی که تحت عنوان نام مقدس آموزگار ، محیط مقدس مدرسه ، محلی است برای عقده گشایی و خشونت ایشان و خشکاندن ریشه استعدادها و عواطف نونهالان این مرز و بوم . آن هم در قرنی که حتی گیاهان هم با ناز و نوازش و سخنان زیبا رشد می‌کنند .کاش سیلی می‌آمد و معلم نماها را با خود می برد به ناکجا !

مسیر طولانی مدرسه،  نبود پل بر روی رودخانه فصلی و ترس مادران برای عبور کودکانشان از رودخانه و رفتن به مدرسه . مسئولین خوابند.

امیر جعفری که این روزها فیلم چهار انگشت را بر روی پرده سینماها دارد ، با انتشار ویدیویی در اینستاگرام خود به معرفی یک استاد خوشنویسی پرداخته است :

تنها بازمانده از نسل استادان قدیم خط و کتیبه نگاری ، استاد عباس قناعت که از ۱۷ سالگی به کتیبه نگاری مشغول بوده . او در طول این سالها آثاری ماندگار برای سراسر دنیا خلق کرده و از جمله افتخارات ایشان در عرصه بین المللی و داخلی،  نگاشتن کتیبه پرده کعبه ، صحن جدید حرم امام حسین ، سر در مسجد گوهرشاد ، صحن های  جدید حرم شاه عبدالعظیم ، محراب حرم حضرت علی ، سردر جدید حرمین کاظمین،  کتیبه های مسجد مرکزی وین در اتریش ، مسجد کلن در آلمان و . . . است . مجموع آثار او در سراسر دنیا از مرز یک میلیون متر گذشته است . پیشنهاد می کنم پیجشون رو فالو کنید و از دیدن آثارشون لذت ببرید.

اصغر نعیمی، کارگردان سینما و خالق آثاری همچون بی وفا ، هایلایت و . . . در این صفحه مجازی خود به معرفی یک کتاب پرداخته است :

این چند روز به خواندن «خون خورده» ،  رمان تازه مهدی یزدانی خرم گذشت . بر خلاف عادتم کتاب را به تدریج و در چند نشست خواندم تا لذتی که ازش می برم ، زود تمام نشود .خون خورده ، رمانی است که از بلوغ نویسنده ای دانا و خوش قریحه خبر می‌دهد و من با اینکه آثار قبلی یزدانی‌خرم را هم دوست دارم،  اما رمان جدیدش را بهترین و کمال یافته ترین اثرش تا اینجا می‌دانم . موفقیت بزرگ یزدانی‌خرم در خون خورده این است که به تمام وجوه رمان در نهایت تعادل توجه کرده است ، او نه آنقدر گرفتار بازی های زبانی یا فرمی شده که رمانی خشک و غیر جذاب بنویسد و نه یکسره قیدشان را زده ، با نثری پالوده و خوشخوان. روایت جذاب و پرکشش از گوشه های تاریک و آدم‌های فراموش شده تاریخ معاصر ارائه کرده . از همه اینها گذشته ، من نگاه متعهدانه یزدانی‌خرم به جامعه و تاریخ را دوست دارم و تحسین می کنم . چیزی که در ادبیات امروز ما کمتر نشانی از آن هست . برای توصیف شیوه کار او مایلم یکی از سطرهای رمان خودش را وام بگیرم و بگویم به نظر مهدی یزدانی خرم راوی «تاریخ بدقلقی است که پر است از سختی هایی که هیچکس جدی شان نمی گیرد ، اما تا تهش می ایستند و گیج می کنند آدم را.

کد خبر 373735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.