۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
آپرکاتِ بوکسور ایرانی کار دستش داد

حسین ثوری، رییس فدراسیون بوکس ایران اخبار مربوط به برخورد با "صدف خادم" و بازداشت وی در صورت بازگشت به ایران را قویاً تکذیب نموده و آن را "شیطنت رسانه‌های وابسته به عربستان سعودی" خواند.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ صدف خادم، بوکسور ایرانی که با نام ایران و به صورت مستقل در مسابقات فرانسه شرکت کرده موفق شد حریف فرانسوی خود را در سه راند شکست دهد تا گام بلندی برای المپیک بردارد. این نخستین‌بار است که یک بوکسور زن ایرانی در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کند و برنده می‌شود.

به دهاتی بودنم افتخار می‌کنم

صدف خادم ۲۵ ساله است. او در صفحه شخصی اینستاگرام خودش را اینگونه معرفی می‌کند:

"درست است که هم خودم و هم والدینم در کلانشهری مثل تهران متولد و بزرگ شده‌ایم اما از همان کودکی با روستای پدری‌ام که در توابع کاشان است خو گرفته‌ام … این شهر بزرگ و پرزرق و برق نمی‌تواند بوی خالص روستا را از من بگیرد … من یک دهاتیم و به دهاتی بودنم‌ افتخار می‌کنم. "

به خاطر اینکه تا الان خبری مبنی بر مشخص شدن ماهیت مسابقه‌ای که این بوکسور زن ایرانی در آن حضور داشته و موفق به شکست حریف فرانسوی خود شد منتشر نشده و فقط گفته شده است در مسابقه‌ای رسمی در فرانسه به صورت مستقل شرکت کرده است و چیزی زیادی مشخص نیست و همین موضوع باعث شد در مورد حضور این بوکسور و برگشت وی به ایران در رسانه‌های مختلف گمانه‌زنی‌های مختلفی بشود.

مسابقه میان صدف خادم و اَن شوون، بوکسور فرانسوی در روزهای پیش از برگزاری بسیار مورد توجه رسانه‌های فرانسوی و بین‌المللی قرار گرفت و از یک کانال تخصصی و سه کانال منطقه‌ای به‌طور مستقیم پخش شد. مجری برنامه این مبارزه را تلاشی برای آزادی زنان و برابری حقوق زنان و مردان توصیف کرد. شهردار روآیان نیز با رفتن روی رینگ این پیروزی را به مهیار منشی‌پور و صدف خادم تبریک گفت.

فدراسیون بوکس ایران روز دوشنبه -۲۶ فروردین ماه- با انتشار اطلاعیه‌ای دخالت در برگزاری این مسابقه را نفی کرد. در متن این اطلاعیه آمده ‌است:

"با عنایت به این‌که فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران در حوزه بانوان هیچ‌گونه فعالیتی ندارد، لذا برگزاری مسابقات و تمرینات این رشته ورزشی در هر مکانی مربوط به این فدراسیون نیست و مسئولیت آن با برگزارکنندگان یا شخص شرکت‌کننده خواهد بود. "

تکذیب یک شایعه

صدف خادم که خودش به صورت شخصی و در باشگاه‌های مختلف و حتی در پارک تمریناتش را دنبال می‌کرد، خیلی اتفاقی با مهیار منشی‌پور قهرمان اسبق جهان که سال‌ها قبل از ایران خارج شده بود آشنا شد. همین اتفاق شروعی برای یک ماجراجویی جدید بود و درنهایت شنبه شب صدف خادم توانست در یک مسابقه رسمی حریف فرانسوی خود را در کشور خودش شکست دهد. این دختر بیست‌وچهار ساله حالا شهرت بیشتری پیدا کرده و آرزویش را حضور در المپیک عنوان کرده است.

پس از این مسابقه خادم و مهیار منشی‌پور، قهرمان اسبق جهان که سال‌ها قبل از ایران خارج شده بود تصمیم به بازگشت به ایران داشتند ولی به دلیل این بیم که حکم بازداشت برای آن‌ها صادر شده از این سفر چشم‌پوشی کردند. خادم که به صورت شخصی تمرین می‌کرد اتفاقی با منشی‌پور آشنا شده بود. کلارا دلی، نماینده این دو نفر در مصاحبه با رویترز اعلام کرد که دلیل سفر نکردن این دو بوکسور به ایران این است که دریافته‌اند حکم بازداشت برای آن‌ها صادر شده ‌است.

در خبری که اخیراً روی خروجی سایت وزارت ورزش و جوانان منتشر شده، حسین ثوری، رییس فدراسیون بوکس ایران اخبار مربوط به برخورد با "صدف خادم" و بازداشت وی در صورت بازگشت به ایران را قویاً تکذیب نموده و آن را "شیطنت رسانه‌های وابسته به عربستان سعودی" خواند.

کد خبر 373693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.