۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
 پاک‌ترین شهر جهان را بشناسید

شاخص‌هایی همچون کیفیت بالای آب، برخورداری حداکثر از فضای سبز و پارک‌ها و شرایط ایده‌آل محیط زیست، پایتخت فنلاند را به پاک‌ترین شهر جهان تبدیل کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هلسینکی یکی از مهم‌ترین شهرهای فنلاند است که به دلیل نقاط جالب گردشگری­ خود در سرتاسر دنیا شناخته شده است. مناطق تپه­ ای، کوه ­های سرسبز، موزه ها و سواحل ­ شگفت‌انگیز آن موجب شده تا هر سال گردشگران زیادی به این شهر سفر کنند. جالب است بدانید که هلسینکی، لقب پاک‌ترین شهر جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی را نیز به خود اختصاص داده است. جمعیت این شهر حدود ۷.۸ میلیون نفر برآورد شده است؛ بنابراین انتظار می­‌رود میانگین مصرف انرژی در پایتخت فنلاند بسیار بالا باشد.

هلسینکی، پیچیده‌ترین ساز و کار تولید برق را دارد

هلسینکی، یکی از بهترین و پیچیده‌ترین ساز و کارهای تولید برق را دارد چرا که به انرژی اندکی نیاز دارد. کیفیت هوا در شهر هلسینکی حدود ۹۰.۶۶ درصد، کیفیت آب آشامیدنی و میزان دسترسی به آن ۹۷.۳۳ درصد و میزان دفع زباله ۸۸.۳۱ درصد گزارش شده است. همچنین پاکیزگی و آراستگی شهر ۸۳.۴۴ درصد، کیفیت آب ۸۵.۲۰ درصد و کیفیت فضای سبز و پارک‌ها ۸۴.۸۰ درصد است. علاوه بر شرایط محیط زیستی و رضایت شهروندان، تعدد خودروهای سازگار با محیط زیست در این شهر، امتیازی مضاعف برای پاکی و زیبایی هلسینکی محسوب می‌شود. همچنین این شهر به منظور کاهش هرچه بیشتر مصرف انرژی، برای تولید حرارت، مکانیسمی مشابه تولید برق دارد. تمامی این موارد سبب شده است هلسینکی، عنوان پاک‌ترین شهر جهان را به خود اختصاص دهد.

کد خبر 373683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.