بانک‌ها ملزم به فروش دارایی‌ها و اموال غیرمنقول خود می‌شوند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: واگذاری دارایی‌های بانک‌ها بخش مهمی از منابع را آزاد کرده و ظرفیت ارائه تسهیلات را افزایش می‌دهد که در این راستا باید با بلوکه کردن بخشی از تسهیلات در بانک‌ها برخورد شود.

به گزارش ایمنا، غرقه طیار با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی برای ارائه تسهیلات به بنگاه‌های تولیدی و استمهال وام‌های آنها طرح‌های خوبی در نظر دارد، اظهار کرد: امسال یکی از برنامه‌های کمیسیون این است تا برای اینکه بانک‌ها منابع لازم را برای رونق تولید و ارائه تسهیلات به دست آورند و این منابع را در اختیار بنگاه‌ها قرار دهند، بانک‌ها را ملزم به فروش دارایی‌ها و اموال غیرمنقول خود کند.

وی با بیان اینکه منابع حاصل از فروش اموال و دارایی های بانک ها باید در قالب تسهیلات و سرمایه در گردش در اختیار گروه های تولیدی قرار گیرد، تاکید کرد: واگذاری دارایی های بانک ها بخش مهمی از منابع را آزاد کرده و ظرفیت ارائه تسهیلات را افزایش می دهد که در این راستا نیز باید با بلوکه کردن تسهیلات در بانک ها برخورد شود.

انتقاد از تداوم بنگاه‌داری بانک‌ها به‌رغم مصوبه قانونی برای کاهش

طیار با انتقاد از تداوم بنگاه داری بانک ها علیرغم مصوبه قانونی برای خروج از آن، افزود: بانک ها باید با تشکیل کارگروه‌هایی، اقدامات لازم برای فروش اموال مازاد شرکت‌های زیر مجموعه به صورت عملیاتی انجام دهند و در این زمینه فرآیند اجرای کار را تسریع بخشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر اولویت کشور اشتغالزایی است، باید مشکلات بخش تولید رفع شود که یکی از راهکارهای رفع مشکل، حمایت بانک‌ها از تولیدکنندگان است.

منبع: خانه ملت

کد خبر 373666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.