محدودیت‌های ترافیکی زیرگذر تقاطع عاشق اصفهانی رفع می شود

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: محدودیت‌های ترافیکی زیرگذر تقاطع عاشق اصفهانی تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال‌جاری برطرف می‌شود.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: با توجه به مصوبه شورای ترافیک استان اصفهان و به دلیل ساخت هسته مرکزی ایستگاه عاشق اصفهانی از خط دوم قطار شهری اصفهان، از ابتدای آذرماه سال گذشته باند شمالی زیرگذر میدان عاشق اصفهانی واقع در شمال اصفهان مسدود شده بود که با توجه به انجام عملیات عمرانی، این محدودیت ها تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری برطرف می‌شود.

وی افزود: خط دو قطار شهری اصفهان به طول ۲۵ کیلومتر از شهرک امام حسین(ع) در شمال شرق اصفهان آغاز و از میدان قدس، میدان امام(ره)، خیابان های فلسطین و آمادگاه و میدان امام حسین(ع) عبور می‌کند و در ادامه به سمت غرب، خیابان طالقانی و در نهایت به خیابان کهندژ و خمینی شهر ختم می‌شود.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه خط ۲ قطار شهری اصفهان به عنوان خط غربی - شرقی دارای ۲۳ ایستگاه است، تصریح کرد: عملیات احداث چهار ایستگاه خط دو آغاز شده و در حال حاضر بین ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت دارد.

وی خاطرنشان کرد: تا چهارماه آینده عملیات عمرانی چهار ایستگاه دیگر خط دو قطار شهری اصفهان آغاز خواهد شد.

صلواتی با اشاره به معماری ایستگاه‌های قطار شهری، گفت: سعی شده معماری و نمای ایستگاه‌ها متناسب با فضای ساختمان‌های پیرامونی باشد و کیفیت سازه را ارتقاء بخشد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه فاز نخست خط دو قطار شهری اصفهان از ایستگاه شهرک امام حسین(ع) به میدان امام علی (ع) به طول هفت و نیم کیلومتر می رسد، افزود: مرحله دوم نیز از ایستگاه مدرس نجفی در غرب اصفهان تا میدان امام علی(ع) خواهد بود و این دو مسیر در میدان امام علی(ع) به هم می‌رسند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خط دو قطار شهری اصفهان، گفت: خوشبختانه اواخر سال گذشته یکی از کاتر هدها برای حفاری تونل خط دو فعال شد و تا پایان اردیبهشت ماه نیز TBM دوم از گمرک ترخیص و در خط دو فعال می‌شود.

صلواتی با بیان اینکه تاکنون ۶۰ متر حفاری در خط دو قطارشهری اصفهان انجام شده است، افزود: حفاری تونل خط دو طی دو سال انجام خواهد شد و در صدد هستیم نیمه اول امسال، فاز دوم عملیات حفاری خط دو قطار شهری را از سمت غرب اصفهان (ایستگاه مدرس نجفی واقع در  خیابان شهید سردار حجازی) آغاز کنیم تا به صورت تک تونل در تقاطع میدان امام علی(ع) به حفاری فاز نخست خط دو برسد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه احداث خط یک قطار شهری اصفهان ۱۷ سال طول کشید، با برنامه ریزی دقیق تلاش شده که طی سال‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۳ فاز اول و دوم خط دو قطار شهری اصفهان را مورد بهره برداری قرار دهیم.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه در خط یک قطارشهری برای احداث ایستگاه محدودیت ترافیکی ایجاد و ترافیک در معابر سنگین می‌شد به طوری که شاهد پس‌زدگی ترافیک بودیم، گفت: در خط دو قطار شهری با استفاده از تجربیات خط یک تصمیم گرفته شد احداث ایستگاه از بخش زیرین سطح معابر انجام شود که این اقدام تا ۳۰ درصد هزینه‌های اجرایی را افزایش داده، اما در مقابل محدودیت ترافیکی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: پایانه‌ای مقابل شهرک امام حسین(ع) به طول نزدیک به دو هکتار احداث می شود تا وسایل حمل ونقل عمومی شهر از جمله تاکسی، اتوبوس و مینی بوس در یک مکان مشخص برای جابه جایی مسافران اقدام کنند.

صلواتی اظهارکرد: این پایانه درون شهری و برون شهری است و حتی در مسیر عبور به تهران نیز از این پایانه تردد وسایل نقلیه عمومی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه سازه طراحی پایانه‌ مقابل شهرک امام حسین(ع) به گونه‌ای است که یک پروژه محرک توسعه به شمار می رود، تصریح کرد: خوشبختانه تملک زمین این پایانه به اتمام رسیده و در مرحله دریافت مصوبات از کمیسیون توسعه و زیربنایی استان و کمیسیون ماده پنج هستیم.

کد خبر 373652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.