آزمایشگاه معاونت عمران کیفیت پروژه‌‎های عمرانی را تضمین می‌کند

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: در سال گذشته تعداد پنج هزار و ۴۱۰ نمونه تست مختلف در آزمایشگاه معاونت عمران انجام شده است.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کیفیت نظارت بر پروژه‌های عمرانی در ساختار علم جدید عمران و شهرسازی اهمیت و جایگاه بالایی دارد و دانش و تکنولوژی آن به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته است.

وی افزود: اداره آزمایشگاه معاونت عمران یکی از مراکز زیرمجموعه معاونت عمران است که مسئولیت کنترل کیفیت و چگونگی پروژه‌های عمرانی را به عهده دارد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان اظهارکرد: کنترل جدی کیفیت در ساخت و ساز و مقاومت سازه‌ها مانند پل‌ها، تقاطع‌ها و ساختمان‌ها امری حیاتی است که می‌تواند به حفظ منابع، توسعه و اشتغال کمک کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با توجه به تعداد پروژه‌های عمرانی مختلف در سطح شهر پنج هزار و ۴۱۰ مورد آزمایش مختلف انجام گرفته است، افزود: از جمله این اقدامات می‌توان به دو هزار و ۳۱۷ نمونه آزمایش تست مقاومت فشاری بر نمونه‌های بتن مکعبی، ۸۷ نمونه تست‌های فشاری و خمشی و جذب آب بر قطعات پیش‌ساخته بتنی (جدول، کف فرش و آجر)، ۸۸۹ مورد سونداژ آسفالت جهت تعیین ضخامت و تراکم نسبی آسفالت، ۸۹۹ مورد تست دانسیته صحرایی جهت تشخیص تراکم نسبی لایه‌های زیرسازی راه، ۲۰۶ مورد تست دانه‌بندی و درصد قیر آسفالت و سایر تست‌ها ازجمله تست جوش، تعیین حدود روانی و خمیری خاک و غیره اشاره کرد.

مظفر ادامه داد: در اداره آزمایشگاه معاونت عمران برای هر پروژه تست‌های مختلفی بر اساس استانداردهای مورد تایید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام می‌شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان افزود: از ابتدای سال ۹۰ تقریبا شش نوع آزمایش در اداره آزمایشگاه معاونت عمران انجام می‌شد که شامل آزمایش دانه‌بندی آسفالت و تعیین درصد قیر آسفالت، آزمایش مقاومت فشاری بتن، تعیین عیار شفته آهک، تعیین دانسیته خاک و تعیین حدود اتربرگ خاک بود، اما هم اکنون تعداد این آزمایشات به ۱۸ آزمایش افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: این آزمایشگاه موفق به اخذ گواهینامه استاندارد فراهم‌سازی شرایط سیستمی و محیطی آزمایشگاه و تجهیزات مربوطه شده، همچنین در جهت انجام تست‌های مصالح مختلف مورد استفاده در پروژه‌های عمرانی (میلگرد، عایق‌های حرارتی، لوله‌های پلی اتیلن و...) در تعامل با آزمایشگاه‌های همکار و مؤسسات علمی است.  

مظفر خاطرنشان کرد: اداره آزمایشگاه معاونت عمران توانسته با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب، موفق به انجام تحقیقات فراوان و ارائه راهکارهای اجرایی اصولی و صحیح در زمینه‌های استاندارد مصالح بازیافت به عنوان مصالح قابل استفاده، بتن‌های سبک، پرمقاومت، سنگین و آب بند، پهنه‌بندی ژئوتکنیک شهر اصفهان و اجرایی کردن آن و تحقیق در مورد آزمایشات جدید و به روز کردن متدهای آزمایشات شود.

کد خبر 373651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.