خسارت شش میلیارد تومانی اضافه تناژ به آسفالت خیابان‌های شهر

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان گفت: سال گذشته اضافه تناژ خودروهای حمل بار، رقمی حدود پنج تا شش میلیارد تومان خسارت به آسفالت شهر وارد کرده است.

مجید طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تصویب لایحه "عوارض اضافه تناژ" در اواخر سال گذشته اظهارکرد: اجرای طرح عوارض اضافه تناژ در سال ۹۸ محقق خواهد شد تا از اضافه تناژ خودروهای سنگین و خسارت به زیرساخت‌های شهری جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه یکی از عواملی که به شدت زیرساخت‌های شهری و المان‌های شهری را دچار خسارت می‌کند موضوع "اضافه تناژ" است، افزود: اضافه تناژ باعث می‌شود فرمان‌پذیری خودرو کاهش یافته و با افزایش فشار بر روی موتور خودرو، احتراق به شکل کامل انجام نشود به همین دلیل افزایش مصرف سوخت و آلایندگی اتفاق خواهد افتاد که خطرات زیادی برای شهروندان همراه دارد.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: مکانیزم‌ها و راهکارهای اجرای طرح عوارض اضافه تناژ آماده شده و تجهیزات مورد نیاز آن به زودی خریداری خواهد شد که به زودی فراخون اجرای این طرح اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: بنا بر اعلام معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در سال گذشته حدود ۵۸ میلیارد تومان برای روسازی آسفالت معابر شهری هزینه شده است، بنابراین اگر فرض کنیم فقط پنج یا ۱۰ درصد این هزینه مربوط به اضافه تناژ خودروهای سنگین بوده که باعث تخریب روسازی آسفالت‌ها شده است در می‌یابیم که اضافه تناژ رقمی حدود پنج تا شش میلیارد تومان خسارت به آسفالت شهر وارد کرده است، از این رو امیدواریم امسال با اجرای این لایحه بتوانیم از این موضوع جلوگیری کنیم.

طهماسبی گفت: اجرایی کردن موضوع بارنامه برای هویت‌بخشی و شناسنامهدار کردن بار در سطح شهر در سال جاری محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از ابتدایی‌ترین حقوق شهروندان، حق داشتن هوای پاک برای تنفس است، از این رو سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان با تصویب لایحه عوارض زیست محیطی تردد که به ارتقاء استاندارد خودروهای دیزل تردد کننده در سطح شهر کمک می‌کند، سعی در افزایش کیفیت هوای شهر دارد.

کد خبر 373648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.