همدلی در اردیبهشت

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان جزئیات برنامه‌های این معاونت در هفته فرهنگی اصفهان را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا،‌ رضا روحانی درباره رویکرد برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: امسال تصمیم گرفته شد برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان که از سوم تا نهم اردیبهشت ماه هر سال برگزار می‌شود، حول محور فرهنگ عامه شکل بگیرد.

وی افزود: فرهنگ عامه اصفهان به‌عنوان بخش مهمی از میراث معنوی یا میراث ناملموس، ظرفیت بسیار گسترده‌ای برای ایجاد هویت و معنابخشی به زندگی شهروندان دارد و پرداختن به آن یکی از اهداف اصلی فرهنگی شهرداری اصفهان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: در راستای موضوع فرهنگ عامه پرداختن به جلوه‌های گوناگون فرهنگ عامه مانند ضرب‌المثل، داستان، آداب و رسوم و... به‌دلیل ایجاد پیوند تاریخی و هویت‌بخشی به زندگی شهروندان اصفهانی بسیار مهم و موثر است.

روحانی همچنین تصریح کرد: اگر با رویکرد گردشگری به فرهنگ عامه بپردازیم، اثرگذاری آن بر دو طیف مخاطب کودک و سالمند نمایان خواهد شد، چون اصفهان به‌عنوان شهر دوستدار کودک و سالمند نیز شناخته می‌شود و فرهنگ عامه با رویکرد گردشگری حتی ظرفیت خلق چرخه‌های جدید ثروت را نیز دارد.

فرهنگ عامه، محور مشترک برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: با توجه به برنامه‌های شهرداری در هفته فرهنگی اصفهان، فرهنگ عامه مانند یک نخ تسبیح در نظر گرفته شد تا برنامه‌های گوناگون این هفته حول این محور عمومی، انسجام معنایی پیدا کند.

وی اضافه کرد: با وقوع حادثه سیل در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان و پس از تأکید شهردار اصفهان برای کمک‌رسانی به هم‌وطنان سیل‌زده، عملاً تعدادی از برنامه‌های شاد و فرح‌انگیز هفته فرهنگی اصفهان که شامل برنامه‌های عرصه‌محور بود را حذف کردیم و از برنامه‌هایی که ظرفیت شکل‌گیری پویشی مردمی در جهت تشویق شهروندان برای همدلی با هم‌وطنان سیل‌زده را داشت، استفاده کردیم و شعار هفته فرهنگی امسال را «همدلی برای ایران» عنوان کردیم.

روحانی ادامه داد: این شعار مشترک در تمام پوسترهای برنامه‌های هفته اصفهان گنجانده شده و اطلاع‌رسانی عمومی نیز در قالب طرح نقشه ایران و شعار همدلی برای ایران، این پویش را در سطح شهر تبلیغ می‌کند.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: امیدوارم بتوانیم از ظرفیت این برنامه‌ها و سرمایه‌های نمادین اصفهان از جمله ادبا، شعرا، هنرمندان و شخصیت‌های علمی که در این برنامه‌ها حضور می‌یابند، برای همراه کردن شهروندان اصفهانی با پویش همدلی برای ایران و دریافت کمک‌های مردمی در فرهنگسراها و در برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان استفاده کنیم.

کد خبر 373641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.