اعتراض مدیر شبکه‌ کودک به پخش آگهی «کرم دور چشم» از این شبکه!

مدیر شبکه کودک سیما که آگهی بازرگانی تبلت مخصوص کودکان و نوجوانان از شبکه او پخش می‌شود، خود از جمله منتقدان به پخش این آگهی تلویزیونی است.

به گزارش ایمنا، محمد سرشار با اشاره به این‌که این شبکه تلویزیونی هیچ نقشی در راه پیدا کردن این آگهی به آنتن شبکه کودک نداشته است، می‌گوید: به طور کلی نه انتخاب و نه پخش هیچ‌یک از آگهی‌های بازرگانی در حوزه اختیار شبکه‌های تلویزیونی نیست؛ از جمله همین تبلیغ تبلت یا حتی آگهی‌هایی چون تبلیغ قابلمه، ماسک صورت، کرم دور چشم و ... که این روزها متاسفانه از شبکه کودک شاهد هستیم. این آگهی‌ها از طرف اداره کل بازرگانی سازمان انتخاب شده و به پخش می‌رسند. لذا ما حتی در خصوص یک فریم از این آگهی‌ها هم نمی‌توانیم اعمال نظر داشته باشیم.

او با اشاره به این‌که آیا اصلا پخش آگهی‌های بازرگانی برای مخاطبان کودک و خردسال یک رسانه اخلاقی و قانونی است یا خیر، تصریح می‌کند: اصلی که در بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی دنیا رعایت می‌شود این است که پخش آگهی‌های بازرگانی برای خردسالان ممنوع است؛ زیرا خردسالان نمی‌توانند تفاوت میان آگهی و برنامه تلویزیونی را درک کنند و فکر می‌کنند که آگهی مورد نظر هم مثل برنامه‌های دیگر است و باید حرف‌شان را پذیرفت.

سرشار ادامه می‌دهد: در حوزه کودکان هم گفته می‌شود که اگر قرار است آگهی بازرگانی‌ای پخش شود، حتما باید کنترل‌شده و با رعایت ضوابطی خاص باشد. با این حال متاسفانه ما در پخش آگهی‌های بازرگانی در شبکه کودک، هیچ‌کدام از این ملاحظات را نداریم و هم در کانال پویا و هم نهال آگهی‌های بازرگانی را بدون پیوست‌های تربیتی و مخاطب‌شناسانه شاهدیم.

کد خبر 373618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.