نقش رسانه در کاهش آسیب‌های اجتماعی انکارناپذیر است

لنجان - سرپرست فرمانداری لنجان گفت: رسانه‌ها به دلیل ارتباط مستمر و مستقیم با مردم، نقش موثری در کاهش مصرف مواد مخدر و دیگر آسیب‌های اجتماعی دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان،خدامراد صالحی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، پیشگیری از اعتیاد و اجتماعی کردن مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر را رویکرد اساسی این شورا در لنجان دانست و اظهار کرد: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر یکی از راه‌های مؤثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر به شمار می‌آید، از این جهت باید با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی سطح تقاضا را در جامعه کاهش داده تا در نتیجه آن، سطح عرضه مواد مخدر نیز کاهش پیدا کند.

وی آموزش و توانمندسازی آحاد مختلف جامعه را گامی مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: اعتیاد پدیده‌ای خانمان‌سوز به شمار می‌آید که زمینه ساز سقوط بسیاری از ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی و اخلاقی است، بنابراین توجه به آموزش و آگاه‌سازی آحاد مردم در این زمینه امری ضروری است.

سرپرست فرمانداری لنجان تصریح کرد: حمایت از تشکیل و گسترش سمن‌های تخصصی به ویژه در حوزه جوانان و همچنین ارتقاء سطح دانش جامعه و مشارکت‌پذیری آنان برای حضور و فعالیت در سازمان‌های مردم‌نهاد، یکی دیگر از مسائلی است که باید به آن توجه جدی داشت.

صالحی با تاکید بر افزایش توانمندی‌های نسل جوان، ادامه داد: گسترش آگاهی در مبارزه با مصرف مواد مخدر، نیازمند همکاری مردم و مسئولان در حوزه‌های مختلف بوده و نباید این مهم را فراموش کرد که مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر زمینه‌ساز پرورش استعدادها و توانمندی‌های فرزندان برومند ایران اسلامی در راه توسعه و آبادانی کشور خواهد شد.

وی اضافه کرد: توجه به ضرورت افزایش نشاط اجتماعی، اهمیت دادن به حوزه ورزش، خصوصا ورزش همگانی، استفاده از راهکارهای اثربخش و تخصصی و... توسط دستگاه‌های مختلف گامی موثر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی همچون گرایش به مصرف مواد مخدر و اعتیاد به شمار می‌آید و انتظار می‌رود این مهم مورد توجه همه دستگاه‌ها قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری لنجان رسالت مطبوعات، صدا و سیما و خبرگزاری‌ها را در حوزه اجتماعی کردن مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر بسیار سنگین دانست و گفت: رسانه‌ها به دلیل ارتباط مستقیم با آحاد مختلف جامعه نقش موثری در پیشگیری و مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر دارند و برهمین اساس می‌توان رسانه را یکی از محور اصلی اجتماعی کردن فرهنگ مبارزه با مواد مخدر و یکی از ابزارهای کارآمد در پیشگیری و مقابله با شیوع و سوءمصرف مواد مخدر دانست.

صالحی اظهار کرد: اقدامات شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان در راستای اجتماعی کردن مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر و همچنین برگزاری کلاس‌های پیشگیری در مدارس و دانشگاه‌ها و ... و استفاده از هنر در این زمینه بسیار مهم و تاثیرگذار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خواستار نظارت مستمر بهزیستی بر فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد شد و خاطرنشان کرد: این کمپ‌ها به عنوان مکان‌هایی برای نگهداری، ترک و رهایی معتادان از مواد مخدر در سراسر کشور فعالیت می‌کنند و باید از سوی سازمان بهزیستی مجوز فعالیت برای آنها صادر شود و نظارت دقیقی بر عملکرد آن‌ها انجام شود.

کد خبر 373605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.