"رونق تولید" با شیوه‌های رایج در گذشته محقق نمی‌شود

رییس اتاق ایران گفت: تحقق رونق تولید با شیوه‌های رایج در گذشته یعنی تزریق منابع مالی به بخش تولید بدون مطالعه و بررسی کارشناسانه لازم جز اتلاف منابع ثمر دیگری ندارد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، غلامحسین شافعی به نام‌گذاری سال «رونق تولید» اشاره و اظهار کرد: نگرانیم که برای تحقق رونق تولید همان شیوه‌های رایج گذشته یعنی تزریق منابع مالی به بخش تولید بدون مطالعه و بررسی کارشناسانه لازم صورت گیرد که جز اتلاف منابع ثمر دیگری ندارد.

وی ادامه داد: وقتی در کشور همه برنامه‌ریزی‌ها به سمتی پیش می‌رود که نظام انگیزشی و پاداشی به کارهای واسطه‌گری و دلالی اختصاص می‌یابد، چگونه تولید رونق می‌گیرد؟ اگر به تغییر ساختار در بخش تولید توجه صورت نگیرد هرقدر هم منابع به آن تزریق شود تولید رونق نمی‌گیرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: سودآوری کارهای غیرمولد در کشور تضمین‌شده و فعالیت در این حوزه بدون خطرپذیری و چندین برابر سودآوری بخش مولد است لذا ضرورت دارد دولت و مجلس شورای اسلامی در این زمینه فکری اساسی کنند زیرا تولید با این ساختار معیوب اقتصادی رونق نمی‌گیرد.

وی مشکلات اقتصادی کشور را ریشه‌ای توصیف و بیان کرد: نمی‌توان از یک استاندار انتظار داشت همه مشکلات را حل کند. به‌عنوان‌مثال هم‌اینک در مهم‌ترین مؤلفه در حوزه رونق تولید بهبود فضای کسب‌وکار است که مجلس شورای اسلامی نیز قانون خوبی در این زمینه تصویب کرده اما از یک‌سو برخی دستگاه‌های اقتصادی قانون‌زدایی می‌کنند و از سوی دیگر خود مجلس نیز گاها قوانینی تصویب می‌کند که دست و پای فعالان اقتصادی را می‌بندد.

شافعی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور قوانین متناقض است؛ به‌گونه‌ای که گاه مشاهده می‌شود برای یک موضوع واحد دو قانون ر وجود دارد که یکی دیگری را نقض می‌کند.

وی گفت: کمک‌های نقدی فعالان اقتصادی در اتاق ایران برای هم‌وطنان سیل‌زدگان ادامه دارد. امید است بتوان اقدامات زیربنایی برای مناطق سیل‌زده کشور انجام داد.

کد خبر 373595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.