تعریف ۱۰۸۲ پروژه با ۴۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سال ۹۸

مدیرکل بودجه شهرداری مشهد با اشاره به اینکه ۱۸۰۲ ردیف پروژه عمرانی با ۴۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی تعریف شده است که پیگیر تبادل موافقت‌نامه آنها برای اجرا هستیم، گفت: تا امروز حدود ۳۷۰ موافقت‌نامه آماده تبادل است و باقی موافقت‌نامه‌ها نیز در فرآیند آماده شدن برای تبادل هستند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، جمال حسن بارانی اظهار کرد: در بحث بودجه شهرداری مشهد در سال ۹۸ باید گفت که ۱۰۰ درصد نکاتی که شهردار مشهد برای اجرای پروژه‌های عمرانی مدنظر دارد در بودجه ۱۰۰ درصد پشتوانه اجرایی دارد و دچار مشکل نخواهیم شد.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های بودجه ۹۸ بحث معیشت کارکنان بوده که در همان ابتدای ارائه و بررسی بودجه به شورای شهر اعلام شده است.

بارانی با بیان اینکه آلبوم بودجه شهرداری مشهد در سال جاری ۴ هزار و ۲۹۸ میلیارد تومان است که ۳۵ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش داشته است، اظهار کرد: در حوزه اعتبارات عمرانی ۶۵ درصد در آلبوم بودجه افزایش داشته‌ایم که رشد چشمگیری داشته است و اگر آلبوم بودجه اقتصادی که ۴ هزار و ۴۸۳ میلیارد تومان است را ببینیم تقریبا در سال ۹۸ قرار است ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی اجرا کنیم.

مدیرکل بودجه شهرداری مشهد ادامه داد: ۷۷ درصد بودجه در سال جاری در مجموع عمرانی و ۲۳ درصد بودجه جاری است؛ توانستیم این بودجه را با کمک همکارانمان در شهرداری عملیاتی کنیم که این برای شهرداری مشهد یک افتخار است.

وی گفت: ۶۴ تبصره در بودجه ۹۸ داریم که درخواست می‌کنیم همکاران نسبت به این تبصره‌ها دغدغه جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بودجه جاری رسما آماده تخصیص اعتبار شده است، افزود: در ابتدا بودجه را برای ستاد شهرداری باز کردیم و سپس برای مناطق؛ بودجه جاری از اواسط هفته آینده قابلیت تخصیص اعتبار خواهد داشت و در بودجه‌های عمرانی نیز ۳۷۰ پروژه‌ای که تاکنون قابلیت تبادل موافقت‌نامه دارند پس از تبادل موافقت‌نامه قابلیت تامین تخصیص اعتبار خواهند داشت.

نیازمند انضباط مالی جدی هستیم

بارانی تصریح کرد: نیازمند انضباط مالی جدی هستیم و از مدیران شهرداری می‌خواهیم انضباط مالی را مورد توجه قرار دهند در صرفه جویی مالی نیز امسال در ردیف‌های بودجه شش تا هفت درصد صرفه‌جویی پیش بینی شده است.

مدیرکل بودجه شهرداری مشهد ادامه داد: در بحث اولویت پروژه‌ها ملاک ما تبادل موافقت‌نامه‌ها است؛ هر موافقت‌نامه‌ای را که واحدهای مجری ارسال کنند در اولویت قرار خواهیم داد، زمان در نظر گرفته شده تا ۲۹ فروردین ماه است، اگر تا این زمان مبادله موافقت‌نامه‌ها روی میز ما نیاید براساس تبصره ۲ بودجه آنها را در اولویت قرار نخواهیم داد و از این زمان به بعد پروژه‌ها براساس میزان تحقق منابع تخصیص اعتبار خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه پروژه‌هایی که از طریق نرم‌افزار چشم شهر توسط مردم اعلام می‌شوند در اولویت قراردارند و اعتباراتش را آزادسازی خواهیم کرد، اظهار کرد: شهرداران مناطق هیچ دغدغه‌ای نسبت به تخصیص اعتبار برای درخواست‌هایی که از سوی نرم‌افزار چشم شهر به آنها می‌رسد نداشته باشند زیرا برای اقدامات مربوط به چشم شهر در بودجه اعتبارات جدا پیش‌بینی شده است بنابراین شهرداران تنها باید دغدغه اجرا داشته باشند.

بارانی گفت: بحث‌های مربوط به ارزیابی عملکرد نیز یکی از مصادیق مورد توجه در سال ۹۸ خواهد بود، مدیران نیز شاخص‌های ارزیابی عملکرد را که سال آینده نسبت به آن توافق کرده‌ایم مد نظر قرار دهند.

کد خبر 373589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.