اصفهان طوفانی می‌شود/ کاهش ۵ درجه‌ای دما

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به فعالیت سامانه ناپایدار طی امروز و فردا بر روی استان گفت: روز دوشنبه وقوع طوفان لحظه‌ای در جنوب، شرق و شمال استان و بارش رگبار پراکنده در بیشتر مناطق استان دور از انتظار نیست.

حجت الله علی عسگریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فعالیت سامانه ناپایدار بر روی استان طی امروز و فردا اظهار کرد: بر این اساس طی امروز در بیشتر مناطق استان آسمان صاف، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می شود اما احتمال بارش رگبار پراکنده در نواحی غرب استان نیز دور از انتظار نیست.

وی افزود: فردا با تقویت این سامانه ناپایدار، وزش باد شدید در سطح استان و وقوع طوفان لحظه ای در مناطق جنوبی، شرقی و شمالی به ویژه در شهرستان های خور و بیابانک، نایین، ورزنه، مبارکه، شهرضا، نطنز و سمیرم پیش بینی می شود.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان  ادامه داد: روز دوشنبه احتمال بارش رگبار و رعد و برق در بیشتر مناطق استان به ویژه در مناطق جنوبی وجود دارد. شدت بارش رگبار در نواحی جنوبی بیشتر است.

علی عسگریان با بیان اینکه دمای هوای در سطح استان طی روزهای دوشنبه و سه شنبه پنج درجه کاهش خواهد داشت گفت: بر این اساس بیشینه و کمینه دما در کلانشهر اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده ۲۳ و پنج درجه سانتی گراد بالای صفر پیش بینی می شود.

وی افزود: در این بازه زمانی خور و بیابانک با دمای ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین و بویین و میاندشت با دمای منفی سه درجه سانتی گراد سردترین مناطق استان خواهند بود.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به میزان بارش ها طی ۲۴ گذشته اضافه کرد: بیشترین بارش ها از شهرستان های فریدونشهر با میانگین ۶.۲ میلی متر و خوانسار و بویین و میاندشت با میانگین یک دهم میلی متر گزارش شده است.

کد خبر 373578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.