از آتش در نوتردام تا بازی تاج و تخت

هفته گذشته برای فرهنگ و هنر جهان هم هفته هیجان‌ و هم اندوه بود. اخبار فرهنگ و هنر جهان را هر یکشنبه در ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شوق فراوان شروع فصل پایانی سریال بازی تاج و تخت با غم سوختن نوتردام در آتش،فروکش کرد.هفته گذشته برای جشنواره کن نیز هفته پر کاری بود. در ادامه، مشروح جزئیات این رویدادها می‌آید:

آتش گرفتن نوتردام هشتصد و پنجاه ساله:در آخرین روز های هفته گذشته،خبر آتش سوزی در کلیسای قدیمی نوتردام،جهان را در بهت و حسرت فرو برد. علت آتش سوزی این کلیسا همچنان مشخص نیست. این حادثه موجب همراهی و همدلی بسیاری از مردم سراسر جهان از افراد ثروتمند فرانسه تا کمپانی های بزرگ در سطح دنیا برای بازسازی این بنا شد. کمپانی فیلم سازی دیزنی، خالق انیمیشن گوژپشت نوتردام پانصد میلیون دلار برای بازسازی این کلیسا "خانه شخصیت داستان انیمیشن محبوبش" کمک کرد.

اعلام اسامی فیلم های بخش رقابتی جشنواره کن: فیلم های پذیرفته شده در بخش رقابتی جشنواره کن نیز در هفته گذشته اعلام شد. در میان هجده فیلم این بخش فیلم های کارگردانانی چون ترنس مالیک و برادران داردن به چشم می‌خورد؛ همچنین از پوستر این جشنواره نیز رونمایی شد که به افتخار فیلمساز تازه درگذشته فرانسوی "آنیس واردا" تصویر او بر روی این پوستر با عنوان "آنیس واردا در نور درخشان خورشید" قرار گرفته است. قابل ذکر است که نخل طلای افتخاری این جشنواره به اسطوره ی بازیگری آلن دلون رسید.

بازی تاج و تخت به فصل پایانی اش رسید: قسمت اول از فصل هشتم سریال محبوب و پرطرفدار بازی تاج و تخت در ابتدای هفته و پس از یکسال انتظار طرفدارانش پخش شد و رکورد بازدید های اینترنتی را در صبح یکشنبه از آن خود کرد. فصل پایانی این سریال دارای شش قسمت خواهد بود.

برگزاری دوسالانه هنر معاصر هاوانا: کشور کوبا که برای سالیان متمادی در ذهن همه کشوری ناامن است و همواره درگیر کشمکش های سیاسی بوده است در یکی از زیبا ترین شهر هایش،هاوانا، میزبان بینال این شهر بود.تمرکز این دوره ازجشنواره بر روی هنر های محیطی و شهری بود.اکثر آثار هنرمندان در فضاهای خیابان و اطراف ساحل نصب شدند؛ حتی ساختمان های قدیمی این شهر برای خلق اثرنیز در اختیار هنرمندان قرار گرفت. هدف این دوره جشنواره آشنایی بازدیدکنندگان با فضای شهر هاوانا و ایجاد حس اعتماد در آنها می‌باشد.

اعلام ورشکستگی یکی از قدیمی‌ترین روزنامه‌های فرانسه: روزنامه "اومانتیه" از قدیمی ترین روزنامه های فرانسه که اخیرا تیراژ نسخه هایش از سه هزار و پانصد نسخه هم کمتر شده بود در هفته گذشته رسما اعلام کرد که توانایی پرداخت دستمزد کارمندانش را ندارد و خواستار کمک های مالی مردم و دولت شد.

ورود قبرس به فیلم سازی بین المللی: پیشتر خبر هایی منتشر شده بود که جزیره قبرس برای ساختن فیلم در این جزیره اعلام آمادگی کرده است و به فیلم سازان بین المللی که در این جزیره فیلم بسازند تخفیف سی و پنج درصدی نقدی اهدا خواهد کرد. هفته گذشته "دیمیتری لوگوتتیس" فیلمساز یونانی الاصل به همراه نیکلاس کیج برای ساختن فیلم خود وارد این جزیره شد تا قبرس رسما وارد تولیدات بین المللی سینمایی شود.

معرفی برگزیدگان جایزه پولیتزر: این جشنواره که با نظارت دانشگاه کلمبیا در حوزه های خبرنگاری، موسیقی، ادبیات داستانی و غیرداستانی برگزار می‌شود در هفته گذشته برگزیدگان خود را شناخت که از میان آنها می توان به برنده شدن رمان "سایه بان" به نویسندگی ریچارد پاورز در بخش داستانی اشاره کرد.

آغاز ضعیف پسر جهنمی و بهبود وضعیت دامبو: انیمیشن بازسازی شده دامبو به کارگردانی تیم برتون که فروش ناامید کننده ای را علی رغم انتظار ها داشت در هفته گذشته توانست وضعیت فروش خودش را بهبود ببخشد و بالای سر اکشن محبوب و پرفروش کاپیتان مارول قرار بگیرد. پسر جهنمی نیز که یک نسخه بازسازی شده دیگر این روزهاست افتتاحیه و فروش ناامید کننده ای داشت و همین امر باعث شد تا ابرقهرمان دیگری یعنی شزم در صدر جدول فروش قرار گیرد.

کد خبر 373573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.