کاهش ۲.۵ درصدی نرخ بیکاری کرمانشاه/ چهارمین سد همدان در آستانه سرریز

در بسته خبری امروز از درآمد هفت میلیون تومانی متکدیان زنجانی تا هزینه ۱۰ میلیارد ریالی برای اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی روستاهای فاقد دهیاری گچساران و کمک پنج میلیاردی فارسانی‌ها به سیل‌زدگان را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای غربی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

پروژه‌های مخابراتی کردستان کمترین خسارت را از بارش‌های اخیر داشت

کردستان: آزاد حکمت، مدیر مخابرات منطقه استان کردستان گفت: رعایت استانداردهای لازم در پروژه‌های مخابراتی موجب شد تا کمترنی میزان خسارت‌ها در بارش‌های اخیر را متحمل شویم.

بنیاد مسکن ۲۸۰۰ واحد مسکونی برای اقشار محروم کردستان ساخته است

کردستان: رضا قادری، مدیرکل بنیاد مسکن استان کردستان در ادامه گفت: ما تا به امروز دو هزار و ۸۶۲ واحد برای اقشار محروم و کم درآمد احداث کرده‌ایم و در تعمیر پنج هزار و ۵۴ واحد مسکونی حادثه‌دیده روستایی مشارکت داشته‌ است.

۲۱ بنای غیرمجاز در سنندج تخریب شد

کردستان: عبدالله صالحی، مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج از تخریب ۲۱ بنای غیرمجاز تجاری و مسکونی در ۶ ماهه دوم سال گذشته خبر داد.

***************************************************************************

جشن ازدواج ۸ زوج سیل زده روستای چم‌مهر پلدختر برگزار شد

لرستان: همزمان با شب میلاد منجی عالم بشریت، هشت زوج سیل زده در روستای چم مهر شهرستان پلدختر با کمک سپاه حضرت ابوالفضل(ع) آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفتند.

بیش از ۱۳ هزار چادر امدادی بین سیل زدگان در لرستان توزیع شد

لرستان: صارم رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: بیش از ۱۳ هزار چادر امدادی بین سیل زدگان لرستانی توزیع شده است.

احتمال حمله ملخ‌های مهاجر به لرستان کم است

لرستان: مجید جوادی، مدیرحفظ نباتات جهاد کشاورزی لرستان گفت: بر اساس تجربیات گذشته احتمال حمله ملخ‌های مهاجر به لرستان کم بوده اما اگر ملخ‌ها به اهواز برسند این خطر لرستان را نیز تهدید خواهد کرد.

***************************************************************************

چهارمین سد همدان در آستانه سرریز

همدان: منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه ۹۹ درصدی سد شنجور رزن پر شده است گفت: این سد نیز به زودی سرریز می‌شود.

احتمال افتتاح بیمارستان جدید تویسرکان در هفته دولت قوت گرفت

همدان: حبیب‌الله موسوی‌بهار، رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه امسال چندین بیمارستان باید تجهیز و راه‌اندازی شود، ابراز امیدواری کرد بیمارستان جدید تویسرکان در هفته دولت و تا اوایل شهریورماه تجهیز و افتتاح شود.

تامین اعتبار بهسازی ۱۱۰ روستای فامنین

همدان: حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس از تامین اعتبار بهسازی ۱۱۰ روستای فامنین خبر داد و گفت: باید نسبت به اجرای این پروژه سریعتر اقدام شود.

***************************************************************************

هزینه ۱۰ میلیارد ریالی برای اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی روستاهای فاقد دهیاری گچساران

کهگیلویه وبویراحمد: فرج الله استلاحی، بخشدار مرکزی گچساران با بیان اینکه ۷۰ روستا در گچساران فاقد دهیاری است، گفت: سال گذشته ۱۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی در روستاهای فاقد دهیاری این شهرستان هزینه شد.

تخصیص ۳۰ درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی شهرستان به بازآفرینی شهری در دوگنبدان

کهگیلویه وبویراحمد: نوید موسوی، معاون راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۳۰ درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی شهرستان به بازآفرینی شهری و بافت ناکارآمد در دوگنبدان تخصیص داده می‌شود.

اجرای ۸۰ درصدی سیستم آبیاری نوین در اراضی گچساران

کهگیلویه وبویراحمد: الیاس تاج الدینی، رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال جاری توسعه مزارع کشت کلزا و بهربرداری از مراتع و تولید علوفه در دستور کار جهاد کشاورزی استان قرار گرفته است.

***************************************************************************

۳ هزار رأس دام تحت پوشش طرح «ترکیب نژادی گوسفند پربازده»

چهارمحال و بختیاری: سام مردانی، معاون بهبود تولیدات دامی چهارمحال و بختیاری افزود: نزدیک به سه هزار رأس گوسفند تحت پوشش طرح «ترکیب نژادی گوسفند پربازده» جهت افزایش بهره‌وری در تولیدات این حوزه هستند.

افتتاح پروژه‌های بهداشتی-درمانی در هفته سلامت

چهارمحال و بختیاری: مجید شیرانی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از افتتاح و کلنگ‌زنی چندین پروژه بهداشتی-درمانی در استان خبر داد و گفت: کلنگ دانشکده بهداشت و پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی در هفته سلامت بر زمین زده می‌شود.

کمک ۵ میلیاردی فارسانی‌ها به سیل‌زدگان

چهارمحال و بختیاری: حجت الاسلام محسن ملکپور، امام جمعه شهرستان فارسان گفت: مجموع کمک‌های‌نقدی وغیرنقدی مردم شهرستان فارسان به سیل‌زدگان به پنج میلیارد و ۱۷۰میلیون ریال رسید.

***************************************************************************

کاهش ۲.۵ درصدی نرخ بیکاری کرمانشاه

کرمانشاه: هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته نرخ سالیانه بیکاری استان از ۲۱.۲ درصد در سال ۹۶ به ۱۸.۷ درصد در سال ۹۷ رسیده است که این کاهش بسیار دلگرم کننده است.

علوم پزشکی ۱۸۰ میلیارد تومان از تامین اجتماعی طلبکار است

کرمانشاه: محمودرضا مرادی، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی حدود ۱۸۰ میلیارد تومان از بیمه تامین اجتماعی طلب داشته و این سازمان حدود ۱۵ ماه است که در پرداخت آن تاخیر دارد.

۲.۵ میلیون تن کالای مشمول استاندارد از مرزهای کرمانشاه صادر شده است

کرمانشاه: محمودرضا نیازی، مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: طی سال گذشته نزدیک به ۲.۵ میلیون تن کالای مشمول مقررات استاندارد اجباری از مرزهای استان به کشور عراق صادر شده است.

*******************************************************************************

درآمد ۷ میلیون تومانی متکدیان زنجانی

زنجان: غلامحسن احمدی، معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با اشاره به اینکه درآمد هر متکدی در زنجان ماهیانه هفت میلیون تومان است، گفت: متکدیان بومی اغلب آقا و غیربومی‌ها زن و کودک به ویژه کودک دختر بچه هستند.

تهیه طرح روستاهای دارای بافت‌های با ارزش، ۷ روستای استان زنجان

زنجان: سجاد صنعتی‌منفرد، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از تهیه طرح روستاهای دارای بافت‌های با ارزش به تعدادهفت روستا در سطح استان خبر داد و گفت: شناسایی روستاهای با بافت باارزش بالا و غنی درمناطق مختلف این استان با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفته است.

حجم خسارت‌ در مناطق سیل‌زده بسیار بالاست

زنجان: علی وقفچی، نماینده مردم زنجان و طارم با بیان اینکه حجم خسارت‌ها در مناطق سیل‌زده بالاست و هنوز برآورد دقیقی از خسارت‌ها صورت نگرفته است، گفت: باید این خسارت‌ها به صورت دقیق برآورد و احصا شود.

کد خبر 373561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.