برگزاری هشتمین نمایشگاه تخصصی گل و گیاه شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: هشتمین نمایشگاه تخصصی گل و گیاه و گیاهان دارویی شهر اصفهان از سوم تا ششم اردیبهشت ماه سال‌ جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار می‌شود.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان امسال به عنوان دبیر نمایشگاه گل و گیاه انتخاب شد تا با تولیدکنندگانی که با سازمان میادین و ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان همکاری می‌کنند برای حضور در نمایشگاه وارد تعامل شود.   

وی افزود: در سال‌های گذشته نمایشگاه تخصصی گل و گیاه و گیاهان دارویی شهر اصفهان با استقبال مناسب تولیدکنندگان گل و گیاه بخش خصوصی روبه رو نبود و همین مسئله سبب شد تا امسال شرکت نمایشگاه‌ها از شهرداری اصفهان برای تشویق تولیدکنندگان برای حضور در این نمایشگاه کمک بخواهد.    

وی ادامه داد: بر همین اساس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان به عنوان دبیر نمایشگاه گل و گیاه اصفهان انتخاب شد تا با تولیدکنندگانی که با سازمان میادین و ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری همکاری می‌کنند برای حضور در نمایشگاه وارد تعامل شود.  

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی دیگر از این بخش ها تولیدکنندگان حاضر در بازار گل و گیاه همدانیان هستند؛ همچنین تعامل با تولیدکنندگان خارج از بازارها نیز از دیگر برنامه‌های این سازمان برای تشویق به حضور در نمایشگاه بوده است.

وی با بیان اینکه در همین راستا جلساتی را با اتحادیه گل و گیاهان زینتی و نیز بازار گل و گیاه سپاهان برگزار کرده‌ایم گفت: تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش خصوصی اظهار می‌کردند که حضور در نمایشگاه تهران رایگان بوده، اما هزینه‌های نمایشگاه اصفهان برای آنها سنگین است، از همین رو طی مذاکراتی با شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برای کاهش هزینه حضور غرفه‌داران تلاش کردیم.

مرتضایی‌نژاد ادامه داد: در جلساتی که با اتحادیه گل و گیاه برگزار کردیم پیشنهادی در خصوص استفاده از پیاده‌روهای شهر برای قرار دادن گل و گیاهان مطرح شد و تلاش می‌کنیم در چارچوب قوانین و بر مبنای نظر تخصصی معاونت خدمات شهری با دریافت مصوبات لازم، استفاده از فضای پیاده‌روها را برای گل‌فروشان سطح شهر فراهم کنیم که در این زمینه ایجاد نشدن مزاحمت برای شهروندان بسیار مهم است و مدنظر قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: در نمایشگاه چهار روزه گل و گیاه اصفهان، انواع گیاهان زینتی، گل‌های بر شاخه، گل های فصلی، درخت، درختچه و تمام نهادههایی که در عرصه فضای سبز است عرضه خواهد شد.

کد خبر 373557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.