اجرای پروژه فاضلاب بویین‌میاندشت/اختصاص ۲۳ میلیارد برای اجرای پروژه‌های عمرانی

بویین میاندشت- نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۳ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه پل نوغان، زیر گذر داران و پل نهرخلج بودجه اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان بویین میاندشت، اکبر ترکی در جمع مردم این شهرستان با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد امام زمان(ع) و روز سربازان گمنام اظهار کرد: وزارت اطلاعات حافظ انقلاب است و طبق آمار سال گذشته به دست آن‌ بیش از ۱۴۰ تیم تکفیری، ۱۱۶ تیم وابسته به منافقین، ۴۴ تیم ضد انقلاب، ۳۸۰ تیم قاچاق مواد مخدر و ۱۸۸ تیم که قصد عملیات خرابکاری در کشور داشتند منهدم شده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرستان بویین میاندشت گفت: در منطقه‌ای که آمایش سرزمینی برای کشاورزی وجود دارد آب ذخیره شده باران متعلق به همان شهرستان است و مازاد آن را می‌توانیم به شهرستان‌هایی که با کم آبی مواجه هستند انتقال دهیم.

 نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در آبان ماه سال ۹۶ شش و نیم میلیون متر مکعب از سوی وزارت نیرو مجوز تخصیص آب از محل زاینده رود گرفته شد، اما تا کنون اجرا نشده و از تامین آن شانه خالی می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای مشکل سد بطلاق در وزارت نیرو  پیگیری شده است، اما گفتند با کمبود اعتبار مواجه هستیم، افزود: در ابتدای سال ۹۷  پنج میلیارد تومان برای سد بطلاق بودجه درخواست کردیم که تاکنون تخصیص داده نشده است.

ترکی گفت: نیم میلیون متر مکعب آب برای شرب  و دو میلیون مترمکعب آب برای کشاورزی شهرستان بویین میاندشت نیاز است، اما وزارت نیرو به دلیل اینکه  ورودی سد گلپایگان و حوزه آب قم رود و انار بار ۳۰ درصد کاهش یافته است عملیات سد بطلاق را اجرا نمی‌کند.

وی تصریح کرد: سال گذشته پنج میلیارد تومان و سال ۹۸  نیز یکصد هزار تومان برای سد بطلاق بودجه اختصاص دادند تا کار سد اجرایی شود که در اعتراض هفته گذشته در صحن علنی مجلس به وزیر نیرو دستور پیگیری دادند و در نهایت برای ظرفیت اولیه سد  که همان هفت میلیون متر مکعب بود آب اختصاص دادند.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای جاده سد بطلاق بودجه گذاشته شده بود که ۲۵ درصد آن برای اشتغال کسر شده است و سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان باقی مانده نیز با عناوین مختلفی کم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال دو و نیم میلیون متر مکعب آب از شهرستان بویین میاندشت و به شهرستان‌ها و استان‌های همجوار انتقال داده می‌شود که اگر یک پنجم آن برای زاینده رود اختصاص یابد برای کشاورزی کافی است.

ترکی با بیان اینکه تأمین آب شرب حق مسلم مردم منطقه است گفت: فاضلاب شهر افوس را به ردیف اعتباری فاضلاب شهر بویین میاندشت برای تخصیص اعتبار اضافه و اعتبار آن را دو برابر افزایش دادیم، در شهرهای بویین میاندشت، افوس و محله ششجوان طرح فاضلاب به زودی اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲۳ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه پل نوغان و زیر گذر داران و پل نهرخلج بودجه اختصاص داده شده است گفت: ظلم آشکار است که حق آب شرب و کشاورزی مردم شهرستان بویین میاندشت ضایع شود.

کد خبر 373542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهزاد IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
    0 0
    چرا براي پروژه هاي انتقال اب و سدسازي از قرارگاه خاتم انبيا استفاده نميشود تأ با حداكثر سرعت مشكل ابي استان حل شود