بیانیه خانه شاعران ایران درباره نام گذاری خیابان های تهران

خانه شاعران ایران در بیانیه‌ای نسبت به نام‌گذاری خیابان‌های شهر تهران به نام شاعران معاصر واکنش نشان داد و از این اقدام استقبال کرد. 

به گزارش ایمنا، سه‌شنبه ۲۷ فروردین، در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران، با نام‌گذاری چند خیابان پایتخت به نام هنرمندان و شاعران موافقت شد. با تصویب این پیشنهاد، علاوه بر هنرمندان نامی، تابلوی چندین خیابان تهران به نام چهره‌های سرشناس ادبی از جمله فروغ فرخزاد، سیمین بهبهانی، منوچهر آتشی، محمدعلی سپانلو و ... تغییر خواهد کرد.

در همین ارتباط، خانه شاعران ایران، بیانیه زیر را منتشر کرده است: 

«درختان ، شناسنامه باغند و حرمت و حیات باغ، در گرو حرمت و حیات درخت‌هاست.
ما، در سایه سار باغ گذشتگان نفس کشیده‌ایم و بالیده‌ایم. از هر درخت، حکایت‌ها شنیده‌ایم و ثمرها چیده‌ایم ؛ نوبتی هم باشد، نوبت ماست که نام و نشان درختان را به کودکان امروز بیاموزانیم تا قدر و قیمت باغ بدانند و از اصل و ریشه‌های خویش دور نمانند.

خوشا مُلکی که زنان و مردانش، حق‌ شناس میراث دیروز و امانت‌دار فردایند و دم و قدم و قلم‌، وقف نیکویی و نیک‌اندیشی و نیکنامان کرده‌اند که گفت:
از آن بهره ورتر در آفاق کیست
که در مُلک رانی به انصاف زیست
بد و نیک مردم چو می بگذرند
همان به که نامت به نیکی برند
چو خواهی که نامت بود جاودان
مکن نام نیک بزرگان نهان
نیامد کس اندرجهان کو بماند
مگر آن کزآن نام نیکو بماند

خانه شاعران ایران، مراتب سپاس و قدردانی خود را از شورای محترم شهر تهران‌، به ویژه اعضای کمیسیون فرهنگی که  از طرح نامگذاری خیابان‌های تهران به نام ارجمند شاعران و هنرمندان حمایت کردند، اعلام می‌دارد. امیدواریم این عزیزان به فضل حق مصداق این سخن معصوم (ع) باشند که «شکرگزارترین شما نسبت به خداوند، شکرگزارترین شما به مردم است».

آباد باد و دور از گزند، باغ عزیز و شکوهمند ایران که درختان سبز و برومندش، شهیدان وطنند و بزرگان هنر و بالابلندان سخن.

کد خبر 373526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.