نباید تفکرات سنتی، مانع حضور فعال جوانان در جامعه شود

شهرضا - فرماندار شهرضا گفت: ممکن است فعالیت‌های جوانان با سلیقه برخی افراد سازگاری نداشته باشد، اما برای انجام کاری که برطبق قوانین و برای پیشرفت کشور آغاز شده است، نباید از تفکراتی که مبتنی بر عقلانیت و دین نیست، بترسیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد امروز (شنبه) در دیدار با نمایندگان جوانان و سمن‌های فعال این شهرستان، اظهار کرد: نیروی جوانی، مهمترین سرمایه وجودی هر فرد است، بنابراین جوانان می‌توانند فراتر از محافظه‌کاری، با اصلاح ساختارهای سنتی، زمینه پیشرفت جامعه را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه روحیه پرسشگری جوانان از مهمترین عوامل ایجاد تغییر، نوگرایی و تحول در جوامع مختلف است، یادآور شد: آرمان‌گرایی جوانان در همه کشورها، از مهمترین سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

فرماندار شهرضا با اشاره به اهمیت آموزش نسل جوان، خاطرنشان کرد: بر اساس سنت الهی، بیشترین منافع مادی و معنوی به کسانی داده می‌شود که از ایام جوانی و بالندگی این دوران، برای فراگیری دانش و تقویت قوای جسمانی استفاده کرده‌اند.

رفیعی‌نژاد تصریح کرد: باوجود توسعه دانش و آگاهی چشمگیر بشر از محیط پیرامون، موازین اجتماعی و مکارم اخلاق ثابت مانده است، بنابراین باید از فرصت ایام جوانی برای کسب فضایل اخلاقی و درک لذت عبادت استفاده شود.

وی با تأکید بر استفاده از خلاقیت و جسارت جوانان در سازمان‌های مردم نهاد، تصریح کرد: اختصاص کمک‌های همه‌جانبه دولت‌ها به سمن‌های جوانان به معنای محدود کردن خلاقیت جوانان است، بنابراین نباید اجازه دهیم که ساختار مردم‌نهاد این سازمان‌ها از بین برود.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه تهدیدات اخیر آمریکا باعث کاهش وابستگی کشور به نفت شده است، اظهار کرد: نبود جسارت در مدیران کهنسال، مانع توسعه کشور است، اگر به دنبال پیشرفت کشور هستیم، باید فرایند کوچک‌سازی دولت با شتاب بیشتری دنبال شود.

رفیعی‌نژاد با بیان اینکه در کشورهای توسعه‌یافته دنیا، حذف تفکر دولتی و توسعه سمن‌ها، به رشد و توسعه اقتصادی منجر شده است، خاطرنشان کرد: ممکن است فعالیت‌های جوانان با سلیقه برخی افراد سازگاری نداشته باشد، اما برای انجام کاری که برطبق قوانین و برای پیشرفت کشور آغاز شده است، نباید از تفکراتی که مبتنی بر عقلانیت و دین نیست، بترسیم.

کد خبر 373512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.