طرح تقسیم استان اصفهان مسکوت ماند

گلپایگان- نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تقسیم شدن استان اصفهان به سه قسمت مسکوت گذاشته شد، زیرا این طرح اشکالاتی دارد و امکان اینکه نمایندگان مجلس طرح بدهند نیست و باید در این خصوص دولت لایحه بدهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان، علی بختیار امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عدم توازن بین بخش‌ها و شهرستان‌های مختلف استان مشکل مهمی در استان اصفهان است، اظهار کرد: دو سال قبل در مجمع نمایندگان استان مطرح شد که اگر آمادگی و همگرایی در استان باشد، استان اصفهان را می‌توان به سه قسمت مرکزی، شمالی و غربی تقسیم کنیم.

وی گفت: تقسیمات استانی طرحی نبود که بخواهد ارایه شود و نمایندگان استان آن را امضا کنند، بلکه فقط در جهت توازن بخشی و توسعه همه بخش‌های مختلف استان در جلسات مطرح می‌شد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی افزود: در وزارت کشور تقسیم شدن استان اصفهان به سه قسمت پذیرفته نمی‌شود، زیرا جمعیت شهرستان‌هایی که برای استان غربی پیش‌بینی شده بودند در حد نصاب نیست.

وی با بیان اینکه به دنبال فرمانداری ویژه برای گلپایگان بودیم، افزود: گلپایگان به دلیل بعد مسافت طولانی تا مرکز استان و قدمت یکصد ساله فرمانداری، شرایط فرمانداری ویژه را دارد و تنها مشکل نرسیدن جمعیت این شهرستان به حد نصاب است.

بختیار تصریح کرد: در طرح اصفهان شمالی، ۳۳ نفر از نمایندگان استان از جمله بنده این طرح را امضا کردیم و قرار بود گلپایگان فرمانداری ویژه شود و یک استان به هم پیوسته به عنوان استان اصفهان شمالی شکل بگیرد، اما از آنجایی که مردم بر حسب نظر سنجی‌ها موافق نبودند و از طرفی معتمدین شهرستان دلایلی آوردند که ایجاد یک استان مستقل شمالی برای گلپایگان اشکالاتی را به همراه دارد، بنده امضای خودم را پس گرفتم.

وی با بیان اینکه نظر مردم مهم است، زیرا برای احقاق مطالبات و رفع مشکلات مردم در وزارتخانه‌ها مختلف پیگیر هستیم، افزود: اعتقاد دارم کاری که در جهت توازن‌بخشی ودر جهت منافع شهرستان باشد را باید دنبال ‌کنم.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تقسیم شدن استان اصفهان به سه قسمت مسکوت ماند، زیرا این طرح اشکالاتی دارد و امکان اینکه نمایندگان مجلس طرح بدهند نیست و باید در این خصوص دولت لایحه بدهد.

وی تأکید کرد: در شرایط کنونی اتحاد و انسجام استانی باید حفظ ‌شود و به دنبال ایجاد توسعه متوازن در استان اصفهان هستیم.

کد خبر 373510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.