ایران و آذربایجان تفاهمنامه ایجاد واحد تولید تریلی امضا کردند

 در جریان سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران به جمهوری آذربایجان، تفاهمنامه ایجاد کارخانه مشترک تولید انواع تریلی دو کشور به امضا رسید.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، تفاهمنامه ایجاد کارخانه مشترک تولید تریلی در کوی صنعتی 'حاجی قابول' در 110 کیلومتری جنوب باکو توسط 'محمدرضا رستمی' مدیر عامل شرکت خصوصی 'مارال صنعت' ایران و 'امین آخونداف' رییس شرکت خصوصی 'آذرماش' جمهوری آذربایجان به امضا رسید.

بر اساس این تفاهمنامه، هر یک از شرکت های خصوصی ایران و جمهوری آذربایجان در این طرح صنعتی 50 درصد سهم خواهند داشت. ساخت این واحد تولیدی قرار است از ماه آینده در کوی صنعتی حاجی قابول آغاز شود.

برای ساخت این واحد تولیدی، هر یک از شرکت های ایرانی و آذربایجانی پنج میلیون یورو سرمایه گذاری خواهند کرد.

ظرفیت تولیدی این کارخانه مشترک، 1200 دستگاه انواع تریلی در سال است. محمدرضا رستمی سرمایه گذار ایرانی، هدف از حضور در این طرح را تامین بازار منطقه بویژه آسیای مرکزی با تریلی های این واحد تولیدی مشترک عنوان کرد.

مرکز تجاری ایران در باکو افتتاح شد

مرکز تجاری ایران در باکو همزمان با سفر رضا رحمانی وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشورمان به جمهوری آذربایجان عصر روز گذشته افتتاح شد.

در این مراسم علاوه بر رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان، "رفعت محمداف" معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان، جواد جهانگیرزاده سفیر کشورمان و جمعی از تجار ایرانی فعال در باکو نیز حضور داشتند.

مرکز تجاری ایران در باکو با هدف ارائه خدمات مشاوره ای، حقوقی ، بازرگانی به تجار ایرانی و آذری ، توسعه تجارت منطقه ای را در دستور کار دارد.

موقعیت جغرافیایی جمهوری آذربایجان و دسترسی به بازارهای روسیه و دیگر کشورهای همسود، این مرکز نقش مهمی در توسعه صادرات ایران به بازار این کشورها خواهد داشت .

بر اساس این گزارش، تجار ایرانی امیدوارند که با راه اندازی مرکز تجاری ایران در باکو روابط بازرگانی کشورمان و جمهوری آذربایجان توسعه یابد.

وزیر صنعت، تجارت و معدن کشورمان روز گذشته در راس یک هیئت اقتصادی برای انجام سفری دو روزه وارد جمهوری آذربایجان شد.

کد خبر 373504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.