سرمایه‌گذاران شهرضا تمایلی به سرمایه‌گذاری در پروژه کشتارگاه ندارند

شهرضا - عضو شورای اسلامی شهر شهرضا گفت: سرمایه‌گذاران این شهرستان تمایلی به سرمایه‌گذاری در پروژه میدان دام و کشتارگاه ندارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، مهدی صالح‌پور امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران با تأکید بر ضرورت واگذاری کشتارگاه و میدان عرضه دام این شهرستان به بخش خصوصی، اظهار کرد: تاکنون آگهی مناقصه این دو محل در دو مرحله در جراید محلی و کثیرالانتشار، منتشر شده است، اما سرمایه‌گذاران شهرضا تمایلی به سرمایه‌گذاری در این دو محل ندارند.

وی ادامه داد: شورای شهر تسهیلاتی همچون اعمال اقساط برای واگذاری این محل درنظر گرفته است، ولی باز هم اعضای اتحادیه‌های صنفی دامداران و قصابان و سایر سرمایه‌گذاران در مناقصات شهرداری در این زمینه، شرکت نکردند.

عضو شورای اسلامی شهر شهرضا از برگزاری جلسات توجیهی با قصابان و دامداران این شهرستان خبر داد و یادآور شد: اعضای این اتحادیه‌ها درخصوص فاصله مکانی کشتارگاه و میدان عرضه دام نگران هستند، در حالی که در طراحی و ساخت این دو پروژه از نظر متخصصان داخلی و حتی تجارب سایر کشورها استفاده شده است.

صالح‌پور تأکید کرد: تاکنون تلاش شده تا اولویت سرمایه‌گذاران و فعالان صنفی شهرضا برای تصدی کشتارگاه و میدان عرضه دام حفظ شود، اما با بی‌میلی آنان در این زمینه، ممکن است سرمایه‌گذاری از خارج شهرستان و با هماهنگی اداره‌کل دامپزشکی استان در این زمینه اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: شورای شهر مصمم است در سال جدید، تسهیلات بیشتری در این زمینه درنظر بگیرد، اما صنف قصاب و دامدار شهرستان نیز باید با توجه به اهمیت انتقال مراکز عرضه دام و کشتارگاه، در این زمینه همکاری کنند.

عضو شورای اسلامی شهر شهرضا تصریح کرد: برخی از سرمایه‌گذاران شهرستان گمان می‌کنند سرمایه‌گذاری در این زمینه به معنای گرفتار شدن در بروکراسی اداری است، در حالی که اگر مقررات قانونی در این زمینه رعایت شود، دستگاه‌های اجرایی از متصدی و کاربران این دو محل، حمایت می‌کنند.

کد خبر 373494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.