مانورهای سیاسی  در حادثه سیل مایه تأسف است

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: نگاه سیاسی- نظامی برخی مسئولان طوری همه وجودشان را فرا گرفته که اولا به قانون اساسی چندان توجهی ندارند وثانیا در هر عرصه و سوژه ای می خواهند مانور سیاسی- نظامی بدهند و قدرت‌نمایی کنند. ثمره ذهن میلیتاریزه شده چنین مدیریتی خواهد بود.

عباس نصر در رابطه با ورود نیروهای حشدالشعبی به ایران برای امداد رسانی به سیل زدگان به خبرنگار ایمنا گفت: ایران از لحاظ نیروی انسانی برای کمک به سیل زدگان نه تنها مشکلی ندارد، بلکه نیروی اضافه هم دارد کافی بود مسئولان اعلام کنند تا ملت ایران به سوی خوزستان سرازیر شوند و یا از طریق هلال احمر، بسیج و یا ارتش و سپاه نیروی بیشتری گسیل می شد.

وی افزود: نگاه سیاسی- نظامی برخی مسئولان طوری همه وجودشان را فرا گرفته که اولا به قانون اساسی چندان توجهی ندارند وثانیا در هر عرصه و سوژه ای می خواهند  مانور سیاسی- نظامی  بدهند و قدرت نمایی کنند، ثمره ذهن میلیتاریزه شده چنین مدیریتی خواهد بود.

نخستین رییس مجمع امور صنفی روزنامه نگاران اصفهان ابراز عقیده کرد: بدیهی است اگر کمک عراق به ایران به این شکل بود که مردم عادی عراق به عنوان همسایگان  محلی در همان روزهای اول آن هم فقط در کنار مرزها می آمدند و بر می گشتند مفهوم دیگری داشت.

وی تصریح کرد: حضور نیروهای شبه نظامی عراق در ایران اهداف مختلفی دارد، چرتکه انداختن و تلاش برای کمک متقابل ما به ازای کمک‌های نظامی ایران در سرکوب داعش، قدرت نمایی در برابر دشمن خارجی و رفع آثار سوء ناشی از جنگ بین ایران و عراق بین نیروها  از جمله این اهداف هستند  که البته این مسائل در چنین شرایطی برای مردمی که در گل‌ولای مانده‌اند نه‌ تنها ارزش ندارد بلکه چه بسا باعث ناراحتی هم باشد.

نصر خاطرنشان کرد: به نظر می رسد دراین اوضاع مناطق سیل زده را وجه المعامله مسائل سیاسی و نظامی کهنه کردن اقدام درستی نیست و ارزیابی من این است که اثر سوء  این حرکت تاریخی بیشتر از منافع آن خواهد بود.

کد خبر 373492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.