حلقه حفاظتی اصفهان از رشد بی رویه شهر جلوگیری می‌کند

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حلقه حفاظتی شهر اصفهان علاوه بر مدیریت ترافیک از رشد بی رویه شهر نیز جلوگیری می کند.

فتح الله معین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تکمیل نبودن کمربندی شهر اصفهان موجب ورود خودروهای سنگین به شهر شده که آلودگی صوتی، آلودگی هوا و ترافیک سنگین را بدنبال دارد.

وی افزود: ترافیک سنگین و ازدحام، از محور خوراسگان به سمت تهران وجود دارد؛ ترافیک در سه راه نقشینه، میدان جوان و میدان عاشق اصفهانی سنگین بوده و شهروندان برای تردد با مشکل مواجه هستند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ارائه چند ساله طرح حلقه حفاطتی، خاطر نشان کرد: این پروژه علاوه بر انتقال ترافیک عبوری، به عنوان رینگ حفاظتی عمل کرده و از گسترش بی رویه شهر جلوگیری می‌کند.

معین اضافه کرد: مهم‌ترین مانع برای اجرایی کردن این پروژه موضوع تملک و آزادسازی بوده زیرا ادامه تقاطع خیابان جی و کمربندی آن باید از کنار کارخانه قند عبور کند.

وی تصریح کرد: مدیریت قبلی شهر پیگیری هایی در این زمینه انجام داده بود، مدیریت جدید نیز جلساتی با حضور شهردار اصفهان و رییس بنیاد مستضعفان و جانبازان برگزار کرد؛ با توجه به سابقه رییس این بنیاد در تصدی وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی، وی شناخت خوبی از موضوع داشت.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: همکاری رییس بنیاد مستضعفان و جانبازان موجب حل مسئله شد و با تشکیل هیئتی زمین‌های مورد استفاده این طرح، در اختیار شهرداری قرار گرفت.

معین افزود: برای اجرایی کردن پروژه نصف جهان، زمین‌های مورد استفاده شهرداری قیمت گذاری شده و معوض یا معادل ریالی آن به بنیاد مستضعفان و جانبازان پرداخت شد.

وی گفت: پروژه نصف جهان، طرحی بزرگ مقیاس و مفید است و به نحوی طراحی شده تا در قطعات مختلف آماده بهره برداری باشد.

کد خبر 373483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.