مدیریت پسماند ساختمانی از تولید تا دفن

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه برای مدیریت پسماندهای ساختمانی از تولید تا دفن دستورالعمل های بسیاری ارائه شده است، گفت: درحال تدوین شیوه نامه‌ای هستیم که بتوان به کمک آن تمام پسماندهای ساختمانی را به سکوهای سازمان پسماند انتقال داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین امیری در جلسه سیاست‌گذاری پسماندهای عمرانی و ساختمانی شهری اظهار کرد: پسماندهای ساختمانی در شهر اصفهان وضعیت مناسبی ندارد به همین دلیل درصدد مدیریت پسماندهای ساختمانی از تولید تا دفن هستیم.

وی با بیان اینکه روزانه حجم زیادی از پسماندهای ساختمانی در محل های غیرمجاز دفن می شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهر اصفهان روزانه حدود هفت هزار تن پسماند ساختمانی وجود دارد که حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد آن به سکوهای پیش بینی شده منتقل می شود و بیش از سه هزار و ۵۰۰ تن آن روزانه در سطح شهر در محل های غیرمجاز دفن خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه در سازمان مدیریت پسماند برای مدیریت پسماندهای ساختمانی از تولید تا دفن دستورالعمل های بسیاری ارائه شده، تصریح کرد: این سازمان در حال تدوین شیوه نامه ای است که بتوان به کمک آن پسماندهای ساختمانی را به سکوهای سازمان پسماند انتقال داده البته این شیوه نامه پس از بررسی های متعدد و ارزیابی در کلانشهرهای دیگر اجرا شده و این نکته نیز حائز اهمیت است که شهرداری اصفهان هزینه ناچیزی در رابطه با مدیریت پسماند ساختمانی دریافت می کند.

امیری با بیان اینکه فرآیند مدیریت پسماندهای ساختمانی از تولید تا دفن به صورت پیشنهاد ارائه شده، افزود: مصوبات مورد نظر باید در هیئت مدیره و در شورای اسلامی شهر اصفهان به تصویب برسد و پس از آن اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه در مرحله اجرای شیوه نامه باید ارزیابی های دقیق و کارشناسانه انجام شود، عنوان کرد: باید جدولی تهیه و براساس مساحت ساختمان و میزان نخاله های ساختمانی بهای خدمات پسماندها مشخص شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه برای دریافت بهای خدمات پسماندهای ساختمانی گزینه های مختلف ارزیابی شد، افزود: پس از بررسی های مختلف مقرر شد که بهای خدمات به هنگام صدور مجوز تخریب از پیمانکاران اخذ شود.

امیری با بیان اینکه مدیریت پسماندهای ساختمانی نیازمند همکاری و همیاری سازمان ها و شهرداری های مناطق است، خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت حمل و نقل و بار شهرداری اصفهان باید به تمامی اتحادیه ها و پیمانکاران اعلام کنند که از تخلیه نخاله های ساختمانی در حاشیه شهر جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از تخلیه پسماندهای ساختمانی در محل های غیر مجاز در نظر گرفته شود.

کد خبر 373480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.