بروکراسی اداری، مانع توسعه سرمایه‌گذاری لنجان

لنجان - سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان با تأکید بر ضرورت حذف بروکراسی پیچیده اداری از این شهرستان، گفت: بهبود فضای کسب و کار نیازمند نگاه جهادی به مسئله اشتغال است، از این جهت انتظار می‌رود مسئولان شهرستان از کاغذبازی‌های اداری در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و سرمایه گذاری پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، خدامراد صالحی در نشست کارگروه اشتغال این شهرستان اظهار کرد: کارگروه اشتغال شهرستان لنجان با هدف رفع موانع موجود در سراسر شهرستان به ویژه حل مشکل اشتغال برگزار می‌شود تا در نهایت بازخوردهای خوبی را از خود به نمایش بگذارد، از این جهت باید جلسات کاربردی و با حضور مدیران دستگاه‌ها برگزار شود.

وی با بیان اینکه موفقیت در جذب مناسب تسهیلات حوزه اشتغال نیازمند یک کار تیمی و منسجم است، افزود: ایجاد تعامل بین دستگاهی مسئله‌ای است که مسئولان لنجان باید به آن توجه ویژه داشته باشند و انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها با دلسوزی به مسئله ایجاد اشتغال در این شهرستان نگاه کنند.

سرپرست فرمانداری لنجان با تأکید بر ضرورت حذف بروکراسی پیچیده اداری از این شهرستان، گفت: بهبود فضای کسب و کار نیازمند نگاه جهادی به مسئله اشتغال است، از این جهت انتظار می‌رود مسئولان شهرستان از کاغذبازی‌های اداری در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و سرمایه گذاری پرهیز کنند.

صالحی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها و مشکلات سرمایه‌گذاران در ایجاد اشتغال، طولانی شدن استعلامات طرح‌ها توسط برخی مسئولان است، تصریح کرد: بعضی مواقع از بروکراسی سنگین اداری تا اجرای قانون فاصله بسیاری وجود دارد و موجب تحمیل هزینه‌های اضافی بر مردم و تولید کنندگان می‌شود، از این جهت اصلاح بعضی قوانین زاید که سم مهلک برای بدنه تولید است، تسریع و تسهیل نحوه تزریق اعتبارات و تسهیلات به بخش‌های تولیدی و جوانان جویای کار، کاهش بروکراسی‌ سنگین اداری و ... از جمله اقداماتی است که باید در این راستا انجام گیرد.

وی، بخشی از نرخ بالای بیکاری در شهرستان لنجان را ناشی از بروکراسی سنگین اداری دانست و ادامه داد: انتظار ما از مسئولان شهرستان آن است، زمانی که توجیه فنی ، اقتصادی و زیست محیطی طرح‌های اشتغالزایی برای سرمایه‌گذاران تبیین شد از معطل کردن آنان و طولانی شدن روند اخذ مجوز آنان جلوگیری شود، چرا که در حوزه اشتغال نباید کسی معطل شود.

سرپرست فرمانداری لنجان اضافه کرد: استاندار اصفهان در راستای کاهش بروکراسی سنگین اداری، بخش زیادی از  اختیارات را تفویض خواهند کرد و این اتفاق نیز رخ داده است، برهمین اساس انتظار می‌رود مسئولان لنجان بر روی منابع داخلی شهرستان و جذب سرمایه‌گذاران متمرکز شوند و برای این منظور، با همه توان تلاش کنند.

صالحی جذب کامل اعتبارات و تسهیلات تکلیفی حوزه اشتغال در این شهرستان را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: با انگیزه، همت و تلاش همه دستگاه‌ها در انجام وظایف، قطعا می‌توانیم بعضی از مشکلات حوزه اشتغال را مدیریت کنیم، از این جهت جذب اعتبارات و تسهیلات تکلیفی یک ضرورت به شمار می‌آید و نیاز است طرح‌هایی که به هر دلیل توسط شبکه بانکی عودت داده می‌شوند، با یک رونوشت به اطلاع دستگاه‌های تخصصی برسد تا ایرادات آن با سرعت هرچه بیشتر برطرف و شاهد ایجاد اشتغال جدید در شهرستان باشیم.

وی یادآور شد: بسترسازی برای فعالیت شورای سرمایه گذاری و کارگروه اشتغال در مسیر کارآفرینی و ایجاد اشتغال در لنجان امری ضروری است، چراکه هدف شورای سرمایه گذاری و کارگروه اشتغال هموار کردن مسیر برای سرمایه گذاران بر اساس روال قانونی و توسعه زیرساخت ها است.

کد خبر 373477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.