صدور اسناد مالکیت ۵۵۰۰ مسکن روستایی فریدن

فریدن- رییس بنیاد مسکن فریدن از صدور پنج هزار و ۵۰۰ جلد از اسناد مالکیت مساکن روستایی و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر در این شهرستان خبر داد.

علی اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، اظهار کرد: بنیاد مسکن پس از تأسیس در زمینه بازسازی و نوسازی واحدها مسکونی که بر اثر حوادث طبیعی نظیر سیل و زلزله آسیب دیده‌اند، فعالیت‌های زیادی انجام داده است.

وی با بیان اینکه ساخت مسکن، اعطای وام قرض الحسنه، اجرای طرح‌های هادی و ساماندهی سکونت گاه روستایی، از دیگر فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: این شهرستان دارای ۲۸ آبادی است که ۱۰ تا ۷۵ درصد طرح هادی ۲۷ روستای آن با اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در قالب جدول‌گذاری، زیرسازی، اجرای عملیات آسفالت، پیاده‌روسازی و پل‌سازی، اجرا شده است.

رییس بنیاد مسکن فریدن تصریح کرد: ۶۰ درصد از واحدهای مسکونی روستایی فریدن فرسوده و در مقابل حوادث طبیعی غیرمقاوم است.

اصغری با بیان اینکه از سال ۸۴ تاکنون در این شهرستان دو هزار و ۲۷۴ فقره تسهیلات مسکن پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون برای پنج هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، اسناد مالکیت صادر شده است.

وی از افزایش تسهیلات وام مسکن از ۲۵ به ۴۰ میلیون تومان در سال ۹۸ خبر داد و افزود: متقاضیان به ویژه جوانان در آستانه ازدواج می‌توانند برای ایداع ضمانت بانکی دریافت این تسهیلات، به جای چک از سفته استفاده کنند.

کد خبر 373473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.