کشاورزان در مورد طرح کشت جایگزین سردرگم هستند

امام جمعه زرین شهر گفت: امروز کشاورزان هنوز سردرگم هستند و نمی دانند اگر کشت جایگزین برنج داشته باشند آیا به آنها آب مطمئنه برای به ثمر رسیدن آن کشت اختصاص خواهند داد یا نه؟

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت السلام قاسم باقریان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر، مقام معظم رهبری را قطب‌نمای مسیر حرکتی  انقلاب دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی حرکت خود را برای رسیدن به قله های سعادت با رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) آغاز کرد و این مسیر توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  به بهترین شکل هدایت شد و امروز شاهد هستیم انقلاب در مسیر اصلی خود قرار دارد.

وی افزود: مسیر حرکت انقلاب اسلامی از روز نخست مسیر بسیار سخت و پر خطری بوده و در طول 40 سال گذشته توطئه های بسیاری را پشت سر  گذاشته است. همچنان نیز هر لحظه در حال تهدید و آسیب قرار دارد، اما با مجاهدت و ایستادگی ملت شریف ایران و ولایت پذیری آنها مسیر اصلی انقلاب از مسیر اصلی خود خارج نشده چراکه اگر مسیر اصلی انقلاب به انحراف رفته بود، امروز مورد تشویق استکبار جهانی و منافقان داخلی و خارجی بودیم.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: دشمنان همواره با توطئه های بسیار به دنبال به انحراف کشیدن انقلاب های صورت گرفته بوده است و نمونه بارز آن سرنوشت عمر البشیر است که نتوانست انقلاب و مسیر آن را سالم نگاه دارد و امروز برای همیشه توسط استکبار و دوستان ظاهری خود به زباله دادن تاریخ پیوست.

باقریان ادامه داد: امروز همه‌ دنیا به صراحت بیان می کند، عزت کشورهای اسلامی مرهون هدف‌گیری ها، استقامت، شجاعت، اقتدار و رهبری های حکیمانه رهبر انقلاب اسلامیایران بوده است.

وی سربازان گمنام  امام عصر (عج) را حافظان انقلاب و امنیت کشور دانست و عنوان کرد: در مسیر حرکت انقلاب اسلامی همواره  توطئه های پیدا و پنهان بسیاری وجود داشته و خواهد داشت، البته برخی از این توطئه ها را همه مردم مطلع هستند؛ اما بسیاری از توطئه های پیشرفته  و خطرناک دشمنان که علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم ایران اجرایی شد را هیچ کدام از ما خبر نداریم  که چگونه توسط فرزندان غیور و گمنام انقلاب در نطفه خنثی می‌شود.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: امروز که استکبار جهانی با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات و  سرویس های اطلاعاتی سری خود با طرح های فوق العاده خطرناک به جنگ با ایران اسلامی و انقلاب آمده است، عده‌ای از سربازان گمنام امام عصر (عج) در اوج گمنامی و غربت از امنیت کشور و انقلاب دفاع می‌کنند، کسانی که توطئه دشمنان را در خود اتاق فکر آنان و آن‌سوی مرزها خنثی می‌کنند.

باقریان اظهار کرد: سربازان گمنام امام عصر (عج)  در این مسیر خطرناک در گمنامی تمام جان خود را فدا می‌کنند و حتی شهادت آنها و نام و نشانشان تا ابد مخفی و گمنام است، اما باید توجه داشت اتاق فکر  سری دشمنان که در آن سوی مرزها قرار دارد از رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام عصر (عج) در امان نبوده و نمونه قابل لمس آن برای ما دستگیری عبدالمالک ریگی بود . 

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات مردم کوچکترین سهل انگاری نیز پذیرفته نیست، افزود: مردم ایران اسلامی همیشه و در همه حال به بهترین شکل تکلیف خود را در قبال انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام داده اند و همراهی خود با انقلاب و دفاع از آن را به تصویر کشیدند و مسئولان و مدیران کشور باید بدانند در مسیر حل کردن مشکلات اساسی و معیتشی این مردم هیچ سهل انگاری پذیرفتنی نیست. 

باقریان گفت: بی مدیریتی ها ، نداشتن برنامه ، سیاسی و جناحی نگاه کردن به مسائل کلان و عدم برنامه ریزی های دقیق و کارشناسی شده به کشور و مردم آسیب می‌زند از این رو باید هوشیارانه و به صورت جهادی در میدان حاضر بود تا شرمنده مردم نشویم.

وی با بیان اینکه اساس رونق تولید، در گرو توجه اصولی به نیروی انسانی است، تصریح کرد: توجه به نیروی انسانی کشور ، با وضع قانون کار  محقق نمی شود، بلکه باید برای نیروی انسانی برنامه ریزی داشته باشیم.

امام جمعه زرین شهر ادامه داد: یکی از سرمایه های مهم و حیاتی کشور نیروی انسانی ماهر است که باید در توانمندی و مهارت آموزی این نیروی انسانی نهایت دقت را داشته باشیم، قانون کار در خیلی از موارد باعث گرفتاری مردم شده و امسال که سال رونق تولید نامگذاری شده باید به نیروی انسانی توجهی دوچندان داشت.

باقریان اضافه کرد: قطعا با برنامه ریزی دقیق و حساب شده برای نیروی کار می توان به تولید بیشتر و با کیفیت رسید و در صادرات نیز موفق عمل کرد.

وی بی مسئولیتی  برخی مسئولان را آسیب زا دانست و گفت: در حالی که کشور درگیر سیل و مسائل مربوط  به آن است، برخی مسئولان با حرکت ها و رفتار های خود به دنبال راه انداختن جنگ بین استان های کشور هستند و باید سوال کرد، چرا باید در کشور طرح های مهم و راهبردی اسیر مسائل جناحی و گروهی و تسویه حساب‌های بی مورد شود.

امام جمعه زرین شهر عنوان کرد: در خصوص انتقال آب، اگر پروژه مهم آبرسانی انجام شده بود، امروز میلیون‌ها متر مکعب آب به دشت‌ها، بیابان ها و دریاها سرازیر نمی‌شود و این مشکلات در عدم برنامه ریزی و اختلافات بی پایه و اساس نهفته است.

باقریان در پایان با اشاره به لزوم حفظ معیشت کشاورزان، خاطرنشان کرد: امسال نیز همان قصه کشت جایگزین مجدد مطرح شده است، طرحی که بنا به گفته کارشناسان برای رسیدن به آن باید دوره ای پنج ساله را پشت سر نهاد از این رو جلسات متعددی در حد شهرستان و استان برگزار و چانه زنی های بسیاری صورت گرفت.

وی یادآور شد: اما کشاورزان هنوز سردرگم هستند و نمی دانند اگر کشت جایگزین داشته باشند آیا به آنها آب مطمئنه برای به ثمر رسیدن آن کشت، اختصاص خواهند داد یا نه؟ از این جهت باید طرح های کارشناسی شده را با همراهی کامل کشاورزان اجرا کنیم نه با شعار و بخشنامه به سمت اجرای برخی طرح ها حرکت کرد که ثمره آن ایجاد خسارت به کشاورزان است.

کد خبر 373466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.