آمادگی نیروهای مسلح ایجاد امنیت می‌کند

امام جمعه بویین میاندشت گفت: آمادگی‌ همه جانبه نیروهای مسلح کشور فقط برای جنگ نیست، بلکه آمادگی آنها ایجاد امنیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان بویین میاندشت، حجت الاسلام و المسلمین حسن اسکندری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بویین میاندشت ضمن توصیه به تقوای الهی، اظهار کرد: تقوا قلب انسان را برای پذیرش رحمت‌های سنگین الهی فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه ظهور، فواید فردی و اجتماعی دارد، افزود: وقتی از درگاه الهی ظهور امام زمان (عج) را طلب می‌کنیم، باید هم قلب انسان و هم شرایط جامعه را برای وجود این نور الهی فراهم کنیم.

امام جمعه بویین میاندشت با بیان اینکه با ظهور امام زمان (عج) در تمام جهان عدل و داد ایجاد می‌شود، افزود: هر چه تقرب ما به حضرت زیادتر باشد، نزد حضرت فضیلت بیشتری دارد. تقرب لازم ظهور است، یعنی باید احترام و نیت ما ارادتمندانه تر باشد و تمام اینها نیاز به تقوای الهی دارد.

وی با اشاره به اینکه باید ارادت خاصی به حضرت داشته باشیم و اگر ظهور نمی‌کند تقاضا ضعیف است و وقتی تقاضا درست باشد  رسیدن به حضرت مهدی (عج) نزدیک تر می‌شود، گفت: در بحث ظهور باید تقاضا درست باشد و اگر به مانند زمان جنگ باشد؛ نور آن حضرت را شاهد خواهیم بود. انقلاب اسلامی یک فرج ضعیفی از فرج ظهور امام زمان بود.

اسکندری با بیان اینکه آماده شدن برای ظهور آن حضرت یعنی مبارزه با تمام کفر طاغوتیان به همه جوانب، گفت: آماده شدن برای ظهور به معنای اینکه سبک زندگی و تفکر و فکر نشان دهد که من خواهان ظهور آن حضرت هستم نه اینکه به سبک غربی زندگی کنیم و انتظار مهدویت هم داشته باشیم.

وی گفت: انقلاب جهانی یعنی دگرگونی که حتی مساجد را تغییر می‌دهد. برخی فکرها با فکر آن حضرت یکی نیست؛ یعنی در فرهنگ خواندن قرآن با فرهنگ انتظار یکی نیست، باید جهانی فکر شود نه اینکه خطی و جناحی و تنها به فکر کشور خودمان باشیم بلکه باید فکر آزادی تمامی مستکبران عالم از چنگال استکبار را داشته باشیم.

امام جمعه بویین میاندشت با بیان اینکه میدان‌ها و مسؤولیت سیاسی و حاکمیتی در نظام مقدس و برکات آن نصیب کسی می‌شود که تقوای الهی داشته باشد، گفت: این انقلاب زمینه ظهور امام زمان (عج) است و باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه به گفته مقام معظم رهبری تلاوت قرآن مقدمه ای برای رسیدن به معارف بزرگ الهی است تا تمام تاریکی‌ها برای آن روشن شود، اظهار کرد: تلاوت قرآن دلی خاشع می‌خواهد، یعنی یک انس همه جانبه تا بسیاری از مشکلات گره افتاده برای ما گشاده شود.

اسکندری گفت: آمادگی همه جانبه نیروهای مسلح کشور فقط برای جنگ نیست بلکه آمادگی آنها ایجاد امنیت می‌کند. حضور همه جانبه نیروهای مسلح در کمک به مردم سیل زده به عشق روزهای جنگ بود.

کد خبر 373464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.