فرمان تشکیل سپاه و بسیج از سوی امام الهامی الهی بود

امام جمعه اصفهان و نماینده ولی فقیه در استان گفت: دستور امام مبنی بر تشکیل سپاه و بسیج الهامی بود که از سوی پروردگار به ایشان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد:گام اول همه ما برپایی انقلاب بود گام دوم ما حکومت اسلامی است و گام سوم انقلاب تشکیل تمدن اسلامی است. در این ۴۰ سال مردم ما با وجود همه سختی ها به خوبی از انقلاب‌شان پاسداری کردند و برای ادامه این راه جوان ها باید دست از علم و تحقیق و پژوهش در این گام برندارند.

وی افزود: اسلام از ابتدا بر کسب علم و تحصیلات تاکید زیادی کرده است و روایات و احادیث زیادی در این باره وجود دارد. با وجود همه مشکلات پیشرفت زیادی در کشور اتفاق افتاده است و سرعت پیشرفت علم در این ۴۰ سال ۱۱ برابر از میانگین بیشتر بوده است و به جرأت می توان گفت سرعت پیشرفت علمی ایران از سرعت پیشرفت علمی ایالات متحده هم بیشتر بوده است.

امام جمعه اصفهان در قسمتی دیگر ار سخنان خود خاطر نشان کرد: باید از مردم اصفهان بابت مساعدت هایشان در حادثه سیل تشکر کرد و همچنین همه نیروهای مسلح که در این پیشامد دست به دست هم دادند تا ایران را نجات دهند.

وی ادامه داد: باید قدر نیروهای مسلح را بدانیم و از آنها بابت تلاش های‌شان تشکر کنیم.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه دستور امام مبنی بر تشکیل سپاه و بسیج الهامی بود که از سوی پروردگار به ایشان شد گفت: علت اینکه آمریکا به سپاه نسبت ترور می دهد این نیست که با ارتش یا ناجای ایران رابطه خوبی دارد بلکه ارتشی ها و زحمت کشان نیروی انتظامی نیز در راه مبارزه با استکبار رشادت های فراوانی داشته اند.

وی افزود: این اقدام آمریکا موجب شد تا ارزش سپاه ما بالاتر برود و خدا رو شکر می کنیم که خداوند به ملت ما توفیق داد تا انقلابمان را تا چنین جایگاهی برسانیم.

امام جمعه اصفهان افزود: همه دنیا ترامپ را یک دیوانه می داند و او کسی است که صراحتا در یمن جنایت می کند و خوشبختانه مسئولان ما نیز متوجه شدند که نباید به غربی ها امید داشت و راه حل مشکلات کشور در داخل کشور است.

طباطبایی نژاد در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه بیان کرد: عراقی ها به عنوان شکرگزاری خدماتی که ایران به آنها عرضه داشت میلیون ها تومان به سیل زدگان ما کمک کردند و این اقدامات موجب آتش گرفتن روح پلید آمریکای جنایتکار می شود.

 وی اضافه کرد: خداوند همواره ملت ایران را در پناه خود می‌گیرد و با دشمنان ملت دشمنی می کند که از نمونه آن می‌توان به حادثه طوفان شن طبس که بالگرد های آمریکا را سرنگون کرد اشاره کرد که چیزی جز یک معجزه نیست.

همچنین سردار سرتیپ دوم پاسدار مهدی معصوم بیگی فرمانده انتظامی استان اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه به مناسبت روز سربازان گمنام امام زمان(عج) با محکومیت فعالیت های ایالات متحده اظهار کرد: ترامپ سخیف و بی مغز است و سخنان در مورد سپاه به شدت محکوم است. تمام نیروهای مسلح با مردم انسجام و همدلی دارند و داشته اند.

وی افزود: امنیت مهم ترین نیاز جامعه و کشور است و در راس همه نیاز ها این نیاز وجود دارد و از نیاز های روزمره نیز بالاتر است و وجود امنیت باعث می‌شود دیگر نیاز های جامعه موجودیت پیدا کند. وظیفه حاکمیت برقراری یک نظم عمومی و امنیت است. الویت نخست نظام های سیاسی تامین امنیت مردم است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: نقش دستگاه های اطلاعاتی در تامین امنیت بسیار پر رنگ و دقیق است. لازم است یک چتر امنیتی قوی در کشور وجود داشته باشد تا بتواند در مقابله با سرویس های اطلاعاتی دشمن از امنیت کشور دفاع کند. امنیت اقتصادی ، فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی دامنه بسیار گسترده و ابعاد مشخصی دارد و عرصه تلاش های اطلاعاتی عرصه ای بسیار گسترده و حساس است.

معصوم بیگی تصریح کرد: وزارت اطلاعات و کارکنان آن در خط مقدم نبرد قرار دارند و فرزندان مردم در این نهاد مهم و خطیر قرار دارند برای اینکه از کشور پاسداری و پاسبانی کنند. مسئولیت هماهنگی دستگاه های اطلاعاتی تحت عنوان جامعه اطلاعاتی از نقش های غیر قابل انکار وزارت اطلاعات است و مقابله بی امان با مفسدان اقتصادی‌، جریان نفوذ، تروریست ها و تلاش مجاهدانه این دستگاه از جمله فعالیت های کارکنان وزارت اطلاعات است.

کد خبر 373459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.