از توقیف در سینما تا پخش سریال در تلویزیون

در آخرین روز هر هفته خلاصه‌ای از مهمترین اتفاقات فرهنگی و هنری هفته‌ای که گذشت را در ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داغ ترین اخبار فرهنگ و هنر ایران در هفته ای که گذشت مربوط به سینما و حواشی آن بود که توقیف ناگهانی اکران فیلم رحمان ۱۴۰۰ بود و از از خبر های مورد توجه هفته ای که گذشت نامگذاری تعدادی از خیابان های شهر تهران به نام های بزرگان فرهنگ و هنر ایران بود در ادامه جزئیات این رویدادها آمده است:

توقیف ناگهانی فیلم رحمان ۱۴۰۰ با جایگزینی نامعلوم : در ابتدای هفته قبل فیلم رحمان ۱۴۰۰ که از پر فروش ترین و پر بازدید ترین فیلم های بسته اکران نوروزی بود بدون هیچ اطلاع قبلی از ادامه اکران منع شد و بسیاری از سانس های سینما را خالی کرد. به گفته رییس سازمان سینمایی نسخه اکران شده این فیلم با نسخه ای که مجوز اکران گرفته بود مغایرت داشت و از پرده سینما کنار رفت. در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر اکران فیلم "تگزاس۲" به عنوان جایگزین این فیلم منتشر شده و این در حالی است که نتیجه قطعی مجوز اکران تگزاس۲ نیز نامعلوم است.

تاریخ برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تعیین شد: ایوب دهقانکار با اشاره به برگزاری نخستین جلسه شورای سیاستگذاری سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران گفت: زمان برپایی این نمایشگاه از چهارم لغایت چهاردهم اردیبهشت ماه سال جاری خواهد بود و در مصلای امام خمینی(ره) پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

نامگذاری خیابان های پایتخت به نام هنرمندان: پس از فوت جمشید مشایخی شورای شهر تهران تصمیم گرفت علاوه بر اینکه یک خیابان را برای زنده نگه داشتن یاد این بازیگر به نام وی نامگذاری کند تعداد دیگری از خیابان های تهران نیز به نام های هنرمندانی چون: علی نصیریان، محمدرضا شجریان، محمد علی کشاورز و زنده یاد داوود رشیدی انتخاب شد.

درگذشت قدیمی‌ترین خیمه شب‌باز ایرانی: مرتضی شیخ احمد خمسه ای تنها بازمانده هنر نمایشی خیمه شب بازی از زمان قاجار بود که هفته قبل درگذشت. او از سال ۱۳۲۰ هنگامی که چهارسال بیشتر نداشت شروع به یاد گرفتن هنر خیمه شب بازی کرد و در سال های اخیر با وجود بیماری از همراهی "مبارک" عروسک معروف خیمه شب بازی دریغ نکرد.

آغاز به کار جشنواره جهانی فیلم فجر: در واپسین روزهای هفته پیش سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با دبیری رضا میرکریمی در تهران آغاز به کار کرد و در روز پنجشنبه بیست و نهم فروردین ماه نمایش و داوری فیلم های شرکت کننده در این جشنواره با رونمایی از پوستر فیلم دونده و با ادای احترام به سیل زدگان کشور را شروع کرد.

رونمایی از مجموعه کتاب آوا: برای نخستین بار ۱۰ عنوان رمان قدیمی و خاطره‌انگیز و ۱۰ عنوان کتاب کودک کانون پرورش فکری به صورت کتاب صوتی تهیه شده و در قالب مجموعه‌ای تحت عنوان "کتاب آوا" روانه بازار خواهد شد. این داستان‌ها با روخوانی بازیگرانی چون امین زندگانی، سروش صحت، حبیب رضایی و احترام برومند ضبط شده اند.

انتشار "ملاقات با جوخه آدمکش": این کتاب که برنده "جایزه پولیتز" و به عنوان کتاب برتر قرن در نظرسنجی بی بی سی اتنخاب شده است اثر "جنیفر ایگان" است که توسط فاطمه رحیمی بالایی به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی انتشارات نقش جهان منتشر شده است.

اعلام سریال های ماه رمضان: با نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان صدا و سیما نام سریال های تهیه شده به مناسبت این ماه را اعلام کرد. در حالی که گزینه های بسیاری برای سریال مناسبتی شبکه یک وجود داشت، سرانجام سریال تاریخی "ازیادها رفته" به کارگردانی بهرام بهرامیان برای نمایش در این شبکه انتخاب شد. "دلدار" عنوان سریال مناسبتی شبکه دو است به کارگردانی نوید و جمشید محمودی که پیش از این تجربه ساخت سریال اجتماعی و محبوب "سایه بان" را در کارنامه خود دارند. شبکه سوم نیز ملودرام مذهبی "برادرجان" را به کارگردانی محمد رضا آهنج در برنامه پخش این شبکه قرار داده است.

کد خبر 373444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.