بازگشت سپاهان به کورس قهرمانی/ خط و نشان برای مدعیان با ۵ گل

تیم فوتبال سپاهان با پیروزی پرگل برابر سایپا به کورس قهرمانی لیگ برتر بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال امروز از ساعت ۱۹ تیم‌های سایپا و سپاهان به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی پرگل ۵ بر ۲ سپاهان به پایان رسید.

هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های سایپا و سپاهان

ورزشگاه: شهدای شهر قدس

تماشاگر: کمتر از ۵۰۰ نفر

گل‌ها: سجاد شهباززاده (دقیقه ۱۴)، ولادیمیر کومان (دقیقه ۴۵)، کی روس استنلی (دقایق ۵۳ و ۵۶) و مهرداد محمدی (دقیقه ۷۹- پنالتی) برای سپاهان- رضا اسدی (دقیقه ۲۳) و آرمان رمضانی (دقیقه ۶۶- پنالتی) برای سایپا

اخطار: ساموئل سارفو (دقیقه ۶۸) از سایپا- محمد ایران پوریان (دقیقه ۴۶)، علی قربانی (دقیقه ۶۷) از سپاهان

اخراج: محمد ایران پوریان (دقیقه ۶۴- کارت زرد دوم) از سپاهان

سایپا: محمد حسن اکبر منادی (۶۲- حامد فلاح‌زاده)، سامول سارفو، آرش رضاوند، علی دشتی، رضا اسدی، معین عباسیان، سیدابوالفضل جلالی، روزبه شاه علیدوست (۵۳- امیرحسین حسین‌زاده)، آرمان رمضانی، سید پیمان میری (۵۳- رضا جعفری) و امید دره

سرمربی: علی دایی

سپاهان: پیام نیازمند، محمد ایرانپوریان، سیاوش یزدانی، عزت‌ الله پورقاز، سعید آقایی، مهدی کیانی، ولادیمیر کومان (۶۷- محمدرضا مهدی‌زاده)، مهرداد محمدی، سجاد شهباززاده (۶۱- علی قربانی)، محمد کریمی و کیروش استنلی (۸۳- محمد ابراهیمی)

سرمربی: امیر قلعه نویی

داور: وحید کاظمی

شرح بازی:

سپاهان که پس از شکست تلخ هفته گذشته برابر استقلال گویا فشار قهرمانی از دوشش برداشته شده بود از همان ابتدای دیدار برابر سایپا بازی را خوب و هجومی آغاز کرد و قبل از به پایان رسیدن یک ربع از نیمه نخست، گل اول را روی ارسال محمد کریمی و ضربه سر سجاد شهباززاده که بدون شک بهترین بازیکن سپاهان در نیم فصل دوم بوده است به ثمر رساند. سپاهان که بعد از گل تحت فشار سایپا تمرکز خود را از دست داده بود دقایقی بعد توسط رضا اسدی گل تساوی را خورد اما شاگردان امیر قلعه نویی باز هم پیش کشیدند و قبل از پایان نیمه نخست روی فرار سعید آقایی و ارسال تیز او این بار توسط کومان پیش افتادند.

سپاهان نیمه دوم را نیز طوفانی آغاز کرد و بدون اینکه اجازه دهد سایپا بازی را برگرداند گل سوم را روی یک ارسال و ضربه سر توسط کی‌روش به ثمر رساند. این پایان کار سپاهان در ابتدای نیمه دوم نبود و چند دقیقه بعد دوباره کی‌روش گلزنی کرد تا اختلاف به ۳ گل برسد و کی‌روش هم به تنهایی به صدر جدول آقای گلی برود.

اواسط نیمه دوم اما برای سپاهان بازی پیچیده شد. ابتدا محمد ایران پوریان با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد و چند ثانیه بعد داور به نفع سایپا اعلام پنالتی کرد تا با گلزنی آرمان رمضانی، بازی ۴ بر ۲ شود. نیم ساعت پایانی بازی سپاهانِ ۱۰ نفره به دنبال حفظ نتیجه عقب کشید و حتی روی یک ضد حمله توسط کی‌روش یک پنالتی هم گرفت تا مهرداد محمدی گل پنجم سپاهان را به ثمر برساند.

سپاهان با حفظ بازی تا پایان کار توانست با یک پیروزی پر گل هم به کورس قهرمانی بازگردد و هم با روحیه‌ای بالا به فکر بازی هفته آینده برابر پرسپولیس در ورزشگاه آزادی باشد. دیداری که سخت‌ترین بازی فصل سپاهان خواهد بود و در عین حال می‌تواند معادلات قهرمانی را تعیین کند.

شرح گل:

۱-۰ (۱۴- سپاهان) - ضربه ایستگاهی سپاهان از سمت راست با ارسال خطرناک محمد کریمی و ضربه سر زیبای شهباززاده تبدیل به گل شد.

۱-۱ (۲۳- سایپا) - توپ برگشتی از کرنر به سمت راست محوطه جریمه سپاهان ارسال شد و در ادامه سارفو تک ضرب توپ را به تیر دوم فرستاد و در آنجا رضا اسدی بود که دروازه سپاهان، تیم سابق خود را باز کرد. او بعد از گل خوشحالی نکرد.

۲-۱ (۴۵- سپاهان) - فرار و ارسال تیز سعید آقایی از سمت چپ با اثر کوچک استنلی و ضربه تمام کننده کومان تبدیل به گل دوم سپاهان شد.

۳-۱ (۵۳- سپاهان) - ارسال از سمت چپ و ضربه سر زیبای کی‌روش اختلاف را به دو گل رساند.

۴-۱ (۵۶- سپاهان) - کرنر محمد کریمی به تیر دوم را کی‌روش استنلی از زاویه‌ای بسته تبدیل به گل چهارم سپاهان کرد.

۴-۲ (۶۶- سایپا) - با خطای قربانی روی دشتی داور خطای پنالتی اعلام کرد که آرمان رمضانی آن را به گل تبدیل کرد.

۵-۲ (۷۹- سپاهان) - خطای سارفو روی کی‌روش استنلی باعث اعلام پنالتی شد تا مهرداد محمدی گل پنجم سپاهان را وارد دروازه فلاح‌زاده کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۶- در یک ضد حمله ارسال کوتاه عباسیان از درون محوطه جریمه را رمضانی به سمت دروازه سپاهان زد که پیام نیازمند با شیرجه‌ای خوب توپ را مهار کرد.

دقیقه ۱۰- ارسال مهرداد محمدی از سمت راست با ضربه سر شهباززاده همراه شد اما توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۰- ضربه مستقیم معین عباسیان از راهی دور با واکنش خوب نیازمند راهی کرنر شد.

دقیقه ۳۲- ارسال کومان از سمت راست در پشت مدافعان سایپا به شهباززاده رسید که ضربه او در موقعیت تک به تک با واکنش منادی راهی کرنر شد.

دقیقه ۵۰- ضربه آرام محمد کریمی از پشت محوطه جریمه می‌رفت تا با تغییر جهت تبدیل به گل سوم شود اما با فاصله‌ای کم راهی کرنر شد.

دقیقه ۵۵- ضربه معین عباسیان از راه دور با اثر کوچک نیازمند و برخورد به تیر دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۵- شوت معین عباسیان با واکنش زیبای نیازمند دفع شد.

اتفاق ویژه:

اتفاق ویژه این دیدار گزارشگری عباس قانع بود که جذابیت خاصی به بازی بخشیده بود و بینندگان یک سبک جدید گزارشگری را تجربه کردند.

بهترین بازیکن:

کی‌روس استنلی با زدن دو گل، ارسال یک پاس گل و گرفتن یک پنالتی بهترین بازیکن سپاهان در این دیدار بود.

کد خبر 373434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.