سرانه بیمارستانی غرب استان فاجعه است

«انوشیروان محسنی بندپی» استاندار تهران در جلسه شورای اداری شهرستان رباط کریم با اشاره به سرانه بیمارستانی غرب استان به میزان ۰.۶ تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت، آن را یک فاجعه خواند.

به گزارش ایمنا، استان تهران ۱۶ شهرستان دارد که رباط کریم، شهریار، ملارد و شهرقدس از جمله شهرستان‌های غرب این استان را تشکیل می‌دهند و این درحالی است که برخی از این شهرستان‌ها هرکدام جمعیتی حدود بعضی از استان‌های کشور دارند.

منابع مختلف سرانه تخت بیمارستانی کل استان تهران را ۲۶ تخت به ازای هر ۱۰ هزار نفر اعلام کرده اند در حالی که این رقم در سرانه مربوط به شهرستان‌های استان به غیر از شهر تهران (پایتخت) هفت تخت برای هر ۱۰ هزار نفر و در کشور ۱۹ تخت به ازای هر ۱۰ هزار نفر است.

محسنی بندپی امروز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان رباط کریم همچنین با انتقاد از سرانه آموزشی استان تهران بیان کرد: معاون وزیر آموزش و پرورش گفته بود که بعد از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان، شهرستان‌های استان تهران فقیرترین سرانه آموزشی را در کشور دارند.

وی با اشاره به شرایط رباط کریم اظهار داشت: نرخ بیکاری در این شهرستان هشت درصد است که با وجود زمینه‌های کسب و کار باید نرخ بیکاری آن کاهش یابد.

سرانه آموزشی استان تهران نیز ۳۲ دانش آموز در هر کلاس اعلام شده است در حالی که این رقم در کل کشور به ۲۴ دانش آموز در هر کلاس می‌رسد.

استاندار تهران گفت: نرخ رشد جمعیت در شهرستان رباط کریم رو به رشد و این بدین مفهوم است که رباط کریم شهرستانی مهاجرپذیر به شمار می‌آید.

کد خبر 373422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.