طغیانی: اصفهان توان توسعه افقی را ندارد

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از اهداف مهم پروژه حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان جلوگیری از گسترش افقی این شهر است گفت: اصفهان بیش از این گنجایش و ظرفیت رشد افقی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی ظهر امروز (پنجشنبه- ۲۹ فروردین‌ماه ۹۸) در آیین آغاز عملیات اجرایی مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان اظهار کرد: در دوره پنجم شورای اسلامی شهر پروژه‌های کلان در مقیاس شهر اصفهان و پروژه‌های خرد در سطح محلات و مناطق شهر اصفهان در دستور کار قرار گرفت.

وی پروژه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح نصف جهان را دروازه شرقی اصفهان تلقی کرد و گفت: این پروژه علاوه بر توجه به رویکرد ترافیکی، رویکرد معماری و شهرسازی را نیز مورد توجه قرار می دهد.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شهر اصفهان تصریح کرد: شهر خوراسگان تا چند سال قبل جزء مناطق شهرداری اصفهان نبود و اخیراً به شهر اصفهان ملحق و به عنوان منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان در مسیر توسعه قرار گرفته است.

مهم‌ترین رویکرد شهرداری توجه به مناطق حاشیه‌ای است

وی با بیان اینکه ساکنان خوراسگان پس از الحاق این منطقه به شهرداری اصفهان انتظاراتی فراتر از اقدامات انجام شده کنونی برای توسعه این منطقه داشتند تصریح کرد: بر این اساس مهم‌ترین رویکرد شهرداری اصفهان توجه بیشتر به مناطق حاشیه‌ای در کنار مناطق مرکزی شهر است.

طغیانی با بیان اینکه اصفهان بیش از این گنجایش و ظرفیت رشد افقی ندارد افزود: یکی از اهداف مهم پروژه حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان جلوگیری از گسترش افقی این شهر است.

وی با بیان اینکه در توسعه شهر اصفهان رویکرد توجه به کیفیت ساخت و سازها نیز مورد توجه است ادامه داد: اصفهان شهری تاریخی و فرهنگی است و باید به معماری این شهر به صورت ویژه‌تری توجه شود.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شهر اصفهان با بیان اینکه مطالعات مورد نیاز برای اجرای پروژه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح نصف جهان در طول ۱.۵ سال گذشته انجام شده است افزود: این طرح بر اساس بازنگری صورت گرفته در اولویت قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه شهرداری اصفهان و شخص شهردار با شجاعت در مسیر پروژه‌های توسعه شهر اصفهان گام برداشته، ادامه داد: آغاز عملیات اجرایی پروژه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح نصف جهان با توجه به وضعیت اقتصادی نامناسب کشور و کلانشهرها نشان از جسارت و شجاعت شهردار و شهرداری اصفهان داشته است.

طغیانی افزود: بودجه امسال شهرداری اصفهان افزایش قابل توجهی داشته و در تأمین منابع این بودجه در میان کلانشهرهای کشور رکورددار هستیم.

کد خبر 373406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.