معین: برنامه‌ریزی برای اصفهان منطقه‌ای باشد

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به درخواست‌های متعدد شهرهای همجوار برای الحاق به اصفهان ضروری است که برنامه‌ریزی برای این شهر به صورت منطقه‌ای باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین ظهر امروز (پنجشنبه- ۲۹ فروردین ۹۸)  در آیین آغاز عملیات اجرایی مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان اظهار کرد: از قدیم مشکل اصفهان کمربندی شمالی و جنوبی بوده تا خودروهایی که از اصفهان عبور می کردند و قصد توقف در شهر را نداشتند، بتوانند از این شهر عبور کنند، اما به دلیل ارتفاعاتی که در کنار شهر واقع شده و نحوه گسترش آن، دستیابی به این امر تاکنون میسر نشده است.

وی افزود: اوایل انقلاب خودروهایی که مسیر شمال به جنوب را طی می‌کردند مجبور به عبور از خیابان‌های خیام، خرم و حکیم نظامی بودند و این مناطق بسیار پرخطر و آلوده بود از این رو مسیرهای متفاوتی از جمله خیابان جی به سمت شمال شهر پیش‌بینی شد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: منظور از احداث رینگ حفاظتی شهر به طور طبیعی این است که محدوده و حریم شهر اصفهان بسته و از گسترش بی‌رویه آن جلوگیری شود، همچنین مشکلات ترافیکی شمال شهر اصفهان نیز برطرف شود.

مسیرهای موجود باتوجه به توسعه شهر جوابگو نیست

وی با بیان اینکه چهار راه عاشق اصفهانی، میدان جوان و سه راه نقشینه از مسیرهای پرترافیک شهر اصفهان است، گفت: یکی از هزینه‌هایی که سالانه به شهرداری اصفهان تحمیل می‌شود مربوط به تعویض صفحات زیرپل‌ها و آسفالت آن‌ها به دلیل تردد خودروهای سنگین از این محور است؛ از این رو  برآوردها بیانگر لزوم ایجاد محوری جدید برای این بخش است چرا که  مسیرهای موجود با توجه به توسعه شهر جوابگو نیست.

معین با بیان اینکه با احداث حلقه حفاظتی شهر اصفهان بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد، ادامه داد: می‌طلبد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرای این پروژه همکاری و همراهی لازم را داشته باشند چرا که محورهای اصفهان جزء محورهای پرتردد کشور است و روزانه خودروهای سبک و سنگین زیادی در این محورها تردد می‌کنند.

وی با بیان اینکه بافت بسیاری از شهرهای همجوار با اصفهان از جمله خوراسگان و رهنان با این شهر در حال موزاییک شدن است، افزود: این دو شهر در گذشته مستقل بود و به مرور به شهر اصفهان ملحق شد و درحال حاضر تقاضاهایی در خصوص الحاق شهرهای خورزوق، حبیب‌آباد، دولت‌آباد، بهارستان و درچه مطرح است که نشان می‌دهد طراحی‌ها باید منطقه‌ای باشد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهری برای اجرای مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان اهتمامی ویژه دارد، گفت: مشکلی که فراروی فعالیت شهرداری وجود دارد این است که بخشی از مسیر حلقه حفاظتی شهر در محدوده سایر فرمانداری‌ها مانند دولت‌آباد، خمینی‌شهر و فلاورجان است.

وی اظهار کرد: برای اجرای فاز نخست حلقه حفاظتی شهر همراهی و حمایت استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی را نیاز داریم.

معین تأکید کرد: از زمانیکه دکتر نوروزی سکاندار شهرداری اصفهان شد، چندین جلسه با رییس بنیاد مستضعفان کشور برگزار شده است که در این فرصت از حسن نیت و همکاری این بنیاد نیز تشکر می‌کنیم، البته شهرداری اصفهان به هر شکل آماده همراهی با بنیاد مستضعفان بود.

مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان یکی از پروژه‌های اساسی شهر است

وی خاطرنشان کرد: احداث حلقه حفاظتی شهر باعث ایجاد تغییرات مثبت و مطلوب در شهر به ویژه منطقه خوراسگان می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان یکی از پروژه‌های اساسی شهر به شمار می‌رود، گفت: در گذشته اقدامات اجرایی برای تحقق این پروژه انجام نشده بود، تنها چند پلاک زمین در مسیر آن تملک شده بود و مابقی حاصل همت و تلاش دوره جدید مدیریت شهری، شهردار اصفهان و حمایت‌های شورای پنجم است و امیدواریم این پروژه نیز خدمتی برای رضای خدا و رفاه شهروندان اصفهانی باشد.

وی تأکید کرد: پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان یک پروژه حیاتی و اساسی برای شهر اصفهان تلقی می‌شود.

کد خبر 373402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.