عکاسان خبری رژه امروز را پوشش ندادند/ ارتش از آنها عذرخواهی کرد

مسئول روابط عمومی عقیدتی سیاسی مرکز آموزش توپخانه ارتش گفت: به خاطر محدودیتها و بی نظمی های مراسم امروز رژه ارتش از جامعه خبری و عکاسان خبری عذرخواهی می کنم، اما باید موضوعات داخلی ارتش و محدودیت ها را در نظر داشت.

سروان عبدالله مهری مسئول روابط عمومی عقیدتی سیاسی مرکز آموزش توپخانه ارتش در رابطه با ناهماهنگی های پیش آمده در مراسم امروز رژه ارتش به خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به خاطر حادثه ناگوار  ۳۱ شهریورماه که در اهواز اتفاق افتاد، اولویت ارتش علاوه بر بحث نمایش اقتدار و اطلاع رسانی توجه ویژه به موضوع امنیت نیز بود.

وی با اشاره به اینکه در اولویت بودن موضوع امنیت در تمام جلسات مورد تاکید بوده است، افزود: تامین امنیت از مهمترین مباحث ارتش است و در صورت نبود این مورد اقتدار ارتش هم زیر سوال خواهد رفت.

مسئول روابط عمومی عقیدتی سیاسی مرکز آموزش توپخانه ارتش با اشاره به افزایش گیت های حفاظتی در مراسم رژه روز ارتش تصریح کرد: برای خبرنگاران و عکاسان خبری که از قبل طبق روال هر سال کارت حضور صادر شده بود جایگاهی اختصاصی در کنار محل رژه تعبیه شد و قرار بر حضور آنها در این مکان بود، اما با توجه به اینکه امسال محل های ورودی به رژه افزایش پیدا کرده بود موجب برخی بی نظمی های پیش بینی نشده در مراسم شد.

مهری افزود: همچنین عکاسان خبری تقاضای حضور در باند رژه و عکاسی از نزدیک را داشتند که امکان این امر هیچ سالی فراهم نبوده است.

وی با اشاره به اینکه اجازه پخش زنده حتی به صداوسیما هم داده نشد، تاکید کرد: حضور دوربین صداوسیما در صحنه رژه هم به دلیل هماهنگی حراست صداوسیما با حفاظت ارتش بود و دستوری که از مرکز برای پوشش این مراسم صادر شده بود تنها اجازه حضور دوربین صداوسیما در صحنه رژه را می داد.

مهری در خصوص اجرای مشترک مراسم روز ارتش گفت: امسال این مراسم با همکاری سپاه برگزار شد، اما عزیزان سپاه در موضوع عدم حضور عکاسان در صحن رژه دخالتی نداشتند.

وی ضمن تشکر از خبرنگاران و عکاسان خبری به دلیل تلاش های ارزنده آنها در اطلاع رسانی گفت: اگر در مراسم امروز بی نظمی و محدودیتی برای جامعه خبری و عکاسان وجود داشت، به عنوان سخنگوی ارتش از آنها عذرخواهی می کنم، اما باید موضوعات داخلی ارتش و محدودیت ها را درنظر داشت.

به گزارش ایمنا، در مراسم رژه امروز ارتش عکاسان خبری با برخی محدودیتها برای پوشش این مراسم مواجه شدند که از جمله آن وجود جایگاهی کوچک با موقعیتی نامناسب برای عکاسان بود که مانع از دید آنها می شد؛ همچنین در مقابل درخواست های پی در پی عکاسان برای تغییر موقعیت اجازه حضور در صحنه رژه به انها داده نشد، بر همین اساس عکاسان خبری استان اصفهان ضمن عدم پوشش تصویری رژه ارتش جمهوری اسلامی در روز ۲۹ فروردین، بیانیه ای صادر کردند که به شرح زیر است:

«ضمن تبریک به مناسبت روز ارتش ، مانور اقتدار جمهوری اسلامی ایران بخصوص در ایامی که ‌دشمن جمهوری اسلامی ایران در تلاش است که روزانه اقتدار این بزرگ مردان را زیر سوال ببرد موضوعی ستودنی است اقتداری که در لباس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و ارتش جمهوری اسلامی ایران و یا نیروی انتظامی به رخ کشیده می شود.

امروز نیز همزمان با فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، مانور مقتدرانه دیگری به رخ کشیده شد مانوری که می توانستیم با به تصویر کشیدن آن لرزه دیگری بر پیکره نیمه جان دشمن وارد کنیم تا بداند جمهوری اسلامی ایران همواره با اقتدار و با صلابت در میدان است و هراسی از یاوه گویی آنان ندارد.

اما در جریان مانور و رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران عدم برنامه ریزی دقیق برای پوشش تصویری این برنامه سبب شد تا شرایط مساعد جهت عکاسی حاصل نشود و عدم استحصال توافق مابین عکاسان و مسولین اجرایی و نبود امکان پوشش مناسب و کامل برنامه، توفیق عکاسی را از عکاسان خبری گرفت، چرا که ما بر این باوریم که ما نیز به عنوان سرباز کوچکی از انقلاب اسلامی ایران می توانیم با سلاح خود که همین دوربین هاست لرزه ای سنگین بر پیکره دشمن وارد کنیم.

امروز این رسالت که همواره در تمامی مراسم ها بر عهده ما سربازان ایران اسلامی است به سبب برخی ناهماهنگی ها میان متولیان امر از عکاسان خبری گرفته شد، اما باید این نکته را بر متولیان هماهنگ کننده گوشزد کنیم که همین عکاسان خبری هستند که در مراسم های مختلف چون حادثه تروریستی اهواز با خطرات فراوان جانی و مالی اقدام به عکاسی کرده و تصاویر ماندگار و تاثیر گذاری را در رسانه های داخلی و خارجی به ثبت رساندند، تصاویری که خباثت دشمنان جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت. 

آنچه در پایان باید به آن اذعان داشت صلابت و عظمت مانور امروز بود که به حق به خوبی برگزار گردید و آرزوی آن را داریم که نیروهای مقتدر و نظامی جمهوری اسلامی ایران در هر لباس و پوششی که هستند همواره در حراست از آرمان ها و جان و مال مردم ایران اسلامی سرافراز و پایدار باشند. »

کد خبر 373395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.