بزرگترین اتفاق عمرانی اصفهان کلید خورد

صبح امروز_پنجشنبه ۲۹ فروردین‌ماه_ کلنگ احداث «مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان» با پیش‌بینی۱۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار با حضور استاندار اصفهان، نمایندگان مجلس، شهردار اصفهان و اعضای شورای شهر بر زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان» که شهردار اصفهان از آن به عنوان بزرگترین اتفاق عمرانی سال جاری نام می برد شامل پنج پل خواهد بود که طول پل اول ۴۹۵ متر و طول پل‌های دوم، سوم و چهارم ۵۰۰ متر و طول پل پنجم ۱۳۰ متر است.

این پروژه که در منطقه ۱۵ واقع شده یک پروژه حیاتی برای شهر اصفهان است که با نگاه معماری طبق زمانبندی شهرداری اصفهان تا ۲۰ ماه آینده احداث خواهد شد. امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه به دلیل اهمیت آن استاندار اصفهان، نمایندگان مجلس، شهردار، اعضای شورای شهر، مدیران شهری و پیمانکاران مربوطه حضور داشتند.

مدیریت شهری با همدلی زمینه اجرای پروژه "نصف جهان" را فراهم کرد

عباس رضایی، استاندار اصفهان در این مراسم گفت: شهرداری اصفهان با شور و انگیزه، مدیریت و درایت پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان را به مرحله اجرا رسانده و اعضای شورای شهر نیز با همدلی، هماهنگی و انسجام همکاری خوبی داشته و شرایط را برای اجرای این پروژه فراهم کرده‌اند.

وی ادامه داد: مجموعه شهرداری در تأمین بودجه این پروژه مشارکت خوبی داشته و معاونت فنی شهرداری نیز قول اجرای این پروژه را ظرف مدت ۱۸ ماه داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مهندسان، سرکارگران، پرسنل شهرداری روزها و شب‌های پراسترس و پرتلاشی را برای اجرایی کردن این پروژه پیش‌رو دارند که با همدلی و هم زبانی همینطور انسجام در بین بدنه مدیریت شهری و اعضای شورای شهر این پروژه در ظرف مدت تعیین شده عملیاتی می‌شود.

استاندار اصفهان تأکید کرد: پروژه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح با انسجام و هماهنگی مورد بررسی قرار گرفته و امروز شاهد کلنگ زنی این پروژه بزرگ شهری هستیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره مصرف بالای سوخت در کشور خاطرنشان کرد: قیمت ارزان سوخت سبب شده مصرف انرژی در واحدهای مسکونی، اداری، تجاری و در همه مراکز شهری بالا باشد همچنین خودروهای تک سرنشینی که هر روز شهروندان از آن استفاده می‌کنند با سوخت ارزان تردد کرده که این باعث مصرف بالای انرژی و آلودگی آب و هوا می‌شود.

رضایی تأکید کرد: در زمینه صرفه‌جویی مصرف سوخت و انرژی باید فرهنگ عمومی تقویت شود تا مصرف بهینه انرژی در قسمت‌های مختلف اعم از واحدهای مسکونی، اداری و دیگر واحدها و مکان‌ها نهادینه و مورد توجه قرار بگیرد، به طور مثال در یک واحد آموزشی که در تابستان فعالیتی ندارد به دلیل مصرف بیهوده انرژی تا ۳۰ هزار لیتر آب در یک روز استفاده می‌شود چنانچه مصرف انرژی ۱۰۰ روز در این واحد آموزشی را در نظر بگیریم متوجه خواهیم شد که مصرف بیهوده و بیش از حد انرژی در وسایل گرمایشی و سرمایشی وجود دارد.

وی با اشاره به تاثیر سرعت پروژه‌ها در کاهش مصرف سوخت خاطرنشان کرد: بازه زمانی مورد نظر برای اتمام پروژه ۱۸ ماه در نظر گرفته شده است، اما اگر این ۱۸ ماه به ۱۶ ماه تقلیل پیدا کند کاهش مصرف سوخت و انرژی را در پی خواهد داشت و خدمت بزرگی در این مسیر انجام می‌شود.

استاندار اصفهان تأکید کرد: مرکز ثقل جمعیتی شهر به لحاظ ترافیکی باید مورد توجه قرار گرفته و با احداث زیرگذر و انجام سایر پروژه‌ها مسئله ترافیک مرکز شهر نیز رفع شود.

وی افزود: خدمتگزاری در این مسیر به مردمی لایق که در راه کشور خود ۲۳ هزار شهید دادند بسیار مهم و جزء وظایف مسئولان است.

رضایی با اشاره به کمک‌های مردمی اصفهانی‌ها به مردم مناطق سیل زده گفت: اصفهان رتبه نخست کمک‌های نقدی در کشور را برای کمک به سیل زدگان به خود اختصاص داده است و رتبه دوم کمک‌های غیرنقدی را از آن خود کرده است که این کمک‌ها به صورت خودجوش از مساجد، مراکز فرهنگی و سایر مراکز شهر به مناطق سیل زده شده ارسال شده است.

استاندار اصفهان ابراز امیدواری کرد: در آینده شاهد افتتاح پروژه‌هایی مشابه و در ابعاد وسیع‌تر در شهر اصفهان باشیم.

بزرگترین رویداد حوزه شهرسازی در اصفهان رقم خواهد خورد

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در این مراسم اظهار کرد: این پروژه بزرگترین پروژه سال جاری شهر اصفهان است که براساس زمان بندی از پیش تعیین شده به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه رینگ حفاظتی شهر به طول ۷۸ کیلومتر است که ۵۴ کیلومتر آن در محدوده شهر اصفهان قرار دارد، گفت: این رینگ یک حلقه بهم پیوسته یا یک آزادراه دورتادور شهر اصفهان است که اجرای آن می‌تواند بار سنگین ترافیک ناشی از تردد خودروهای سنگین را از نقاط مختلف شهر کاهش دهد و سبب روان سازی ترافیک شده همچنین در کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا تأثیر گذار است.

شهردار اصفهان ادامه داد: برای تحقق رینگ حفاظتی باید همت کرد تا شاهد روان سازی ترافیک در شهر باشیم البته از ابتدای فعالیت دوره جدید مدیریت شهری اجرای این پروژه را به عنوان اولویت در برنامه‌ها قرار داده‌ایم اما از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و همچنین استاندار اصفهان تقاضا می‌کنیم برای شکل گیری کامل این حلقه کمک کنند تا شهرهای دیگر از اعتبارات دولتی برخوردار شده و با شهرداری اصفهان برای تکمیل حلقه حفاظتی شهر همراهی کنند.

وی ادامه داد: اگر این اتفاق رخ دهد بزرگترین رویداد حوزه شهرسازی در اصفهان رقم خواهد خورد و امنیت تردد شهروندان تأمین ‌می‌شود.

بزرگراه اردستانی را ظرف ۱۰ ماه تکمیل می‌کنیم

نوروزی با بیان اینکه آذرماه سال گذشته عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی آغاز شد گفت: در همان روز کلنگ زنی پروژه اعلام کردیم که این تقاطع را ظرف ۱۰ ماه احداث می‌کنیم و به وعده خود عمل خواهیم کرد با وجود اینکه با سرمای زمستان کار ادامه داشت و حتی چند روز بخشی از امکانات و تجهیزات شهرداری در اختیار سیل زدگان قرار گرفت، اما به مردم و مسئولان قول می‌دهیم سرموعد یعنی ۱۰ ماه این پروژه را افتتاح خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه احداث پروژه غیرهمسطح در بزرگراه اردستانی از میزان تردد خودروها در شهر می‌کاهد گفت: احداث این پروژه باعث کاهش آلودگی هوا و ترافیک در شهر می‌شود و جان انسان‌هایی که به دلیل کوتاهی در ساخت پل‌ها و راه‌ها کشته می‌شوند را حفظ می‌کند.

شهردار اصفهان ادامه داد: اگر در دوره خدمت مدیریت جدید شهرداری اصفهان از کشته شدن حتی یک نفر جلوگیری شود برای ما موفقیتی بزرگ است.

وی تأکید کرد: بر اساس برنامه زمانبندی مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان ظرف ۲۰ ماه ساخته می‌شود، اما با اعتقاد به توان و پشتکار پیمانکار و کارکنان حوزه عمران شهرداری اعلام می‌کنم که از امروز یعنی ۲۹ فروردین ۹۸ ظرف ۱۸ ماه آینده در هرشرایطی این پل ساخته خواهد شد که البته این قاطعیت در سخن گفتن به دلیل همکاری مسئولان و حمایت آن‌ها است که کار را برای ما آسان کرده و موانع را از سرراه برداشته است.

نوروزی ادامه داد: بارها برای رفع مشکلات به تهران سفر کردیم و با مسئولان مربوطه مذاکراتی انجام دادیم. شهردار منطقه نیز هر روز پیگیری‌های لازم را انجام داد؛ شهرداری به تعهدات خود برای پرداخت ۲۳ میلیارد تومان هزینه زمین و آزادسازی عمل کرده است در این راستا ۱۷ هکتار زمین مورد نیاز برای احداث پل آزادسازی و در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: ما ابتدا پل نمی‌سازیم و پس از آن در دادگاه به دنبال آزادسازی زمین باشیم بلکه ما به دنبال این هستیم که بدون دغدغه کار را آغاز کنیم.

وعده‌هایمان را عملی می‌کنیم

شهردار اصفهان با بیان اینکه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان از پنج پل به طول یک و نیم کیلومتر احداث می‌شود، گفت: ظرف ۱۸ ماه آینده پنج پل و مساحت یک و نیم کیلومتری حلقه حفاظتی احداث خواهد شد، این اقدام کار کمی نیست چرا که این پروژه اگر بزرگتر از پل‌های قبل نباشد کوچکتر نیست.

وی با بیان اینکه  این پل نقش مهمی در رفع مسائل ترافیکی شهر خواهد داشت خاطرنشان کرد: محموعه پل ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان با نگاه معماری و دروازه ورودی شهر ساخته خواهد شد؛ برای احداث پروژه عجله نداریم، اما درصدد هستیم فعالیت‌ها را دقیق و به موقع در راستای تحقق وعده‌هایمان انجام دهیم.

نوروزی با بیان اینکه ۷۸ کیلومتر حلقه حفاظتی از شهرهای اصفهان خورزوق، برخوار و باغ ابریشم عبور خواهد کرد گفت: برای تکمیل حلقه حفاظتی شهر نیاز به همراهی و همکاری دستگاه های مربوطه هستیم.

وی با تبریک فرارسیدن روز ارتش گفت: امروز از ارتشیان تشکر می کنم که برای آزادسازی بیش از ۱۰ کیلومتر از مسیر حلقه حفاظتی شهر نهایت همکاری را داشتند همچنین همکاری استانداری اصفهان وصف ناپذیر است که ۱۰ کیلومتر از مسیر را آزاد می کند و قطعا اگر این اتفاق محقق شود زندگی در شهر راحت تر خواهد بود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: از پل نصف جهان تا تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه اردستانی هفت کیلومتر مسافت است که اگر احداث شود سالانه از نظر سوخت ۳۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی در بر خواهد داشت و این به معنای کاهش هزینه ها است؛ از این ۳۰ میلیارد تومان ۱۸ میلیارد تومان به هزینه های کاهش سوخت مربوط می شود.

وی عنوان کرد: به مسئولان شهرداری اعلام می‌کنم که به صورت دو شیفت و بدون توقف کار کنند و بدانند که تا ۱۸ ماه دیگر هرگز تعطیلی چند روزه نخواهیم داشت البته به احترام برخی مناسبت ها از جمله شهادت حضرت علی (ع) و تاسوعا و عاشورای حسینی کار تعطیل خواهد شد، اما ۱۷ روز تعطیلات نوروز نخواهیم داشت.

دروازه ورودی شرق سامان می یابد

ایرج مظفر، معاون عمران شهری شهردار اصفهان در این مراسم اظهار کرد: همزمان با احداث مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح نصف جهان، دروازه ورودی شرق نیز سامان می‌یابد.

وی ادامه داد: این پروژه بزرگترین پروژه تاریخ فعالیت شهرداری اصفهان به شمار می‌رود که مدیریت شهری برای اجرای آن اهتمام ویژه دارد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به اجرای حلقه حفاظتی ترافیکی شهر گفت: از سال‌های ۷۳ تا ۷۹ مطالعات زیادی در خصوص حلقه حفاظتی شهر انجام شده بود و سال ۷۹ مصوبه شورای عالی برنامه ریزی استان را دریافت کرد و این مصوبه به تمام شهرداری‌ها و شهرستان‌های مرتبط از سوی استاندار وقت ابلاغ شد.

مظفر تصریح کرد: از آن زمان تا سال گذشته که به طور جدی عملیات احداث حلقه حفاظتی شهر در دستور کار قرار گرفت و آغاز شد اقدامات برای ایجاد حلقه حفاظتی تنها در حد مصوبات و جلسات اداری باقی مانده بود.

وی با بیان اینکه مدیریت جدید شهری اصفهان در سال ۹۶ برای احداث حلقه حفاظتی وارد عمل شد خاطرنشان کرد: حلقه حفاظتی شهر ۷۸ کیلومتر طول مسیر دارد که ۴۵ کیلومتر آن در محدوده شهر و مابقی از شهرهایی همچون برخوار، خمینی شهر، دولت آباد، خورزوق، درچه و ابریشم عبور می‌کند.

وی ادامه داد: باتوجه به مشکلات شمال شرق اصفهان برای اتصال حلقه حفاظتی و حذف مشکلات ترافیکی آن مقرر شد شهرداری اصفهان به کمک سایر شهرهایی که از نظر بودجه امکان آزادسازی ندارند برود تا ادامه بلوار فرزانگان به تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه اردستانی متصل و معضل چندین ساله ساکنان شمال شرق برطرف شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه آذرماه سال گذشته تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی کلنگ زنی شد گفت: عملیات احداث این پروژه تاکنون پیشرفت خوبی داشته و طبق برنامه زمانبندی در حال اجراست.

مظفر با بیان اینکه حلقه حفاظتی شهر، ۳۳ تقاطع غیر همسطح بزرگ در مسیر خود دارد اظهار کرد: عرض این حلقه حفاظتی ۷۶ متر است که متناسب با عبور از محل‌های مختلف براساس مطالعات معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری و همچنین معاونت شهرسازی و معماری براساس نقشه‌های ابلاغ شده اجرایی خواهد شد.

وی تأکید کرد: برای آزادسازی مسیر حلقه حفاظتی نیاز به همکاری مردم داریم و درصدد هستیم تا پنج سال آینده این رینگ راه‌اندازی شود.

آبروی شهرداری به معنای آبروی جمهوری اسلامی است

حیدرعلی عابدی در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اگر مردم برای آزادسازی با شهرداری، وزارت راه، وزارت بهداشت یا سایر ارگان‌ها قرارداد می‌بندند تا پروژه‌ای با فعالیت پیمانکاران در شهر آغاز شود، چنانچه وزارتخانه‌ها یا شهرداری‌ها در این زمینه بیش از توان مالی خود بدهی ایجاد و نتوانند بدهی‌ها را پرداخت کنند، اعتماد به نظام جمهوری اسلامی دچار خدشه خواهد شد و ارزش عمرانی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه «اعتماد عمومی» ارزش بیشتری نسبت به انجام پروژه های عمرانی دارد، تصریح کرد: دومین خدمتی که می توان به نظام جمهوری اسلامی ارایه کرد، توسعه فعالیت‌های عمرانی است زیرا انجام این اقدامات می‌تواند تورم را کاهش داده و باعث ایجاد رونق و کمک به قشرهای ضعیف جامعه شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا زمانی که اقدامات عمرانی نباشد، توسعه کشور امکان‌پذیر نخواهد بود و رشد یافتگی نخواهیم داشت؛ شهرداری‌ها و سازمان‌های دولتی باید بر اساس توان اعتباری خود پروژه‌های عمرانی را آغاز کنند تا پیمانکارها دچار لطمه و آسیب نشوند.

عابدی با بیان اینکه بصیرت و تیزبینی لازم در شهرداری اصفهان برای اجرای پروژه‌های عمرانی وجود دارد، گفت: شهرداری اصفهان تا حصول اطمینان از تامین اعتبار پروژه‌ها، اجرای آنها را در دستور کار قرار نمی‌دهد به همین دلیل پروژه‌هایی که کلید می‌خورد علی‌رغم اینکه بر دوش خود شهرداری سنگینی می‌کند، می‌تواند در توسعه شهر و کشور تاثیرگذار باشد و مانع سلب اعتماد پیمانکاران شود.

وی اظهار کرد: مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح نصف جهان از جمله پروژه‌هایی است که پس از تامین اعتبار آغاز شده و مشتاق هستیم بیشتر از کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی، شاهد کلنگ زنی و افتتاح موفقیت آمیز باشیم.

قول می‌دهیم فرآیند اجرای رینگ چهارم را تسهیل کنیم

ناهید تاج الدین در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طراحی این پروژه از سال ۸۳ شروع و برد عملیاتی و اجرایی آن از امروز آغاز شد.

وی افزود: این پروژه بزرگ مقیاس به طول ۷۸ کیلومتر در حوزه شهرستان اصفهان قرار دارد و حدود ۴۵ کیلومتر آن در شهر اصفهان واقع شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با همتی که در مدیریت شهری وجود دارد، امیدواریم طی ۲۰ ماه آینده شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم.

وی با اشاره به رینگ حفاظتی افزود: اجرای این طرح کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک را به دنبال دارد با توجه به اینکه عملیات اجرایی قسمتی از این پروژه در خارج از شهر اصفهان قرار دارد، معاونت عمرانی استانداری باید برای عملیاتی کردن این طرح در خارج از شهر اصفهان همکاری لازم را داشته باشد.

تاج الدین ادامه داد: قسمتی از این پروژه به خمینی شهر، دولت آباد مربوط است و نمایندگان مجلس نیز در صورت نیاز پیگیری لازم را در این زمینه خواهند داشت.

وی با اشاره به درخواست مقامات استانداری برای پیگیری اجرای طرح در شهرستان اصفهان، افزود:در صورت لزوم با مدیران و نمایندگان شهرستان‌های واقع در طرح مذاکراتی در این زمینه انجام خواهیم داد و این قول را به همه مدیران استان و شهر اصفهان می‌دهیم که پیگیری‌های لازم برای تسهیل در فرآیند اجرای این پروژه را انجام خواهیم داد.

کد خبر 373391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mta IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
    0 0
    سپاس از زحمات عزیزان شهرداری اجرای این پروژه در محور ورودی شرق شهر اصفهان بسیار بااهمیت و ضروری میباشد