بارش رگبار و طوفان لحظه‌ای در اصفهان پیش‌بینی می‌شود

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به استقرار جوی ناپایدار طی سه روز آینده بر روی استان گفت: امروز و فردا در بیشتر مناطق به ویژه غرب استان اصفهان بارش‌های رگباری و طوفان لحظه ای پیش‌بینی می‌شود.

حجت‌الله علی عسگریان  در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه ناپایدار بر روی استان طی سه روز آینده است، اظهار کرد:  بر این اساس طی این سه روز افزایش ابر، وزش باد شدید گاهی طوفان لحظه‌ای و گرد و خاک محلی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز بارشها به ویژه در مناطق غرب و شمال استان به‌صورت رگبار و رعد و برق است و روز جمعه احتمال رگبار پراکنده وجود دارد.

کارشناس مسئول پیشبینی هوای استان اصفهان با اشاره به اینکه  فردا پدیده غالب وزش باد شدید و حتی طوفان لحظه‌ای در سطح استان است افزود: در عین حال بارش‌های پراکنده برای غرب استان پیش‌بینی می‌شود.

علی عسگریان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت آینده دمای هوا در استان اصفهان تغییر محسوسی نخواهد داشت گفت: بر این اساس بیشینه و کمینه دما در کلانشهر اصفهان به ترتیب ۲۵ و ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این بازه زمانی خور و بیابانک با دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین و بویین و میاندشت با دمای یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان با اشاره به بارش‌های پراکنده شب گذشته گفت: در شهرهای فریدونشهر ۷.۴ میلی‌متر، گلپایگان ۱.۳ میلی‌متر ، خوانسار ۲.۱ میلی‌متر، چادگان یک دهم میلی‌متر و داران و بویین و میاندشت کمتر از یک دهم میلی‌متر بارش طی ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رسیده است.

کد خبر 373389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.