مظفر خبر داد: دروازه ورودی شرق سامان‌ می‌یابد

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: دروازه ورودی شرق همزمان با احداث مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان سامان می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج مظفر ظهر امروز پنجشنبه_ ۲۹ فروردین‌ماه ۹۸_ در آیین آغاز عملیات اجرایی مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان اظهار کرد: این پروژه بزرگترین پروژه تاریخ فعالیت شهرداری اصفهان به شمار می‌رود که مدیریت شهری برای اجرای آن اهتمام ویژه دارد.

وی گفت: از سال‌های ۷۳ تا ۷۹ مطالعات زیادی در خصوص ایجاد حلقه حفاظتی شهر انجام شده بود و سال ۷۹ مصوبه شورای عالی برنامه ریزی استان را دریافت کرد و این مصوبه از سوی استاندار وقت به تمام شهرداری‌ها و شهرستان‌های مرتبط ابلاغ شد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: از آن زمان تا سال گذشته که به طور جدی عملیات احداث حلقه حفاظتی شهر در دستور کار قرار گرفت و آغاز شد اقدامات این پروژه تنها در حد مصوبات و جلسات اداری باقی مانده بود.

وی با بیان اینکه مدیریت جدید شهری اصفهان در سال ۹۶ برای احداث حلقه حفاظتی وارد عمل شد خاطرنشان کرد: حلقه حفاظتی شهر ۷۸ کیلومتر طول مسیر دارد که ۴۵ کیلومتر آن در محدوده شهر و مابقی از شهرهایی همچون برخوار، خمینی شهر، دولت آباد، خورزوق، درچه و ابریشم عبور می‌کند.

مظفر ادامه داد: با توجه به مشکلات شمال شرق اصفهان برای اتصال حلقه حفاظتی و حذف مشکلات ترافیکی آن مقرر شد شهرداری اصفهان به کمک سایر شهرهایی که از نظر بودجه امکان آزادسازی ندارند برود تا ادامه بلوار فرزانگان به تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه اردستانی متصل و معضل چندین ساله ساکنان شمال شرق برطرف شود.

وی با بیان اینکه آذرماه سال گذشته احداث تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی کلنگ زنی شد گفت: عملیات احداث این پروژه تا کنون پیشرفت خوبی داشته و طبق برنامه زمانبندی در حال اجراست.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه حلقه حفاظتی شهر، ۳۳ تقاطع غیر همسطح بزرگ در مسیر خود دارد اظهار کرد: عرض این حلقه حفاظتی ۷۶ متر است که متناسب با عبور از محل‌های مختلف براساس مطالعات معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری و همچنین معاونت شهرسازی و معماری بر اساس نقشه‌های ابلاغ شده اجرایی خواهد شد.

وی تأکید کرد: برای آزادسازی مسیر حلقه حفاظتی نیاز به همکاری مردم داریم و درصدد هستیم تا پنج سال آینده این رینگ راه‌اندازی شود.

کد خبر 373388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.