۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴
آلوده ترین شهر جهان در سال ۲۰۱۹

پاتنا یکی از کهن‌ترین شهرهای جهان و مرکز ایالت بهار در هندوستان است که لقب آلوده ترین شهر جهان را در سال ۲۰۱۹ میلادی به خود اختصاص داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این انتخاب بر اساس هشت شاخص اصلی شامل آلودگی هوا، آلودگی آب آشامیدنی، نحوه دفع زباله، کثیفی و بی­‌نظمی شهر، آلودگی صوتی و نوری، آلودگی آب‌های طبیعی، میزان ناراضایتی مردم از شهر و فضای سبز و پارک­‌ها انجام شده است. میانگین سطح غلظت ذرات معلق pm۲.۵ در این شهر ۱۴۹ میکروگرم در هر متر مکعب هوا است که این میزان حدود هشت برابر بیشتر از آلودگی ذرات معلق در شهر  Visalia-Porterville کالیفرنیا،  آلوده­‌ترین شهر آمریکا گزارش شده است.

از دلایل مهم بالا بودن آلودگی هوا در پاتنا، وجود کوره‌های آجرپزی در این شهر است که سوخت خود را از زغال سنگ تامین می­‌کنند. گازهایی که از وسایل نقلیه منتشر می‌شود از دیگر فاکتورهای مهم آلودگی هوا در این شهر است. طبق آخرین آمار ، میزان آلودگی آب شرب و دسترسی نادرست به آن در شهر پانتا ۵۵.۴۳،  نارضایتی از نحوه دفع زباله ۸۹.۱۳ و آلودگی صوتی و نوری ۶۹.۸۹ درصد است. همچنین آلودگی منابع آب طبیعی در این شهر ۶۳.۱۰، نارضایتی از فضای شهری ۷۴.۴۷ و نارضایتی از فضای سبز شهری و پارک‌ها ۶۰.۸۰ درصد گزارش شده است.

کد خبر 373386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.