تلاش برای ایجاد پیوند میان ذی‌نفعان حوضه آبریز زاینده رود

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ایجاد پیوند فرهنگی و اجتماعی بین ذی‌نفعان حوضه آبریز زاینده رود در دستور کار کمیته آب شورای شهر اصفهان است.

کوروش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص مباحث مطرح شده در کارگروه آب کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: این کارگروه تخصصی ویژه آب بوده که ذیل کمیته محیط زیست و اجتماعی تشکیل شده و هدف محوری این کارگروه ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین دیدگاه‌های متفاوت است.

وی با بیان اینکه در این کارگروه به همه حوزه‌های فکری توجه می‌شود، افزود: در این کمیته سعی بر استفاده از نظرات حوزه‌های مختلف دانشگاهی، کارشناسی و مردمی داریم تا برنامه‌ریزی و ایجاد سازوکارهای کارشناسی در جهت مسائل آب موثر واقع شود.

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر وجود نگاه فرامسئله‌ای و فرااستانی و البته ملی در این کارگروه گفت: برای رفع مشکلات زاینده‌رود نیازمند ایجاد اتحاد بین همه بهره‌برداران و ذینفعان از این موضوع و همچنین تقویت پیوندهای فرهنگی و اجتماعی بین آنان است.

وی در خصوص برنامه ریزی‌های درنظر گرفته شده برای این کارگروه تصریح کرد: برنامه ریزی برای رخدادهای مختلف در استان‌های دارای منابع آبی به ویژه استان‌های حوضه آبریز زاینده رود و برگزاری پنل‌های تخصصی حوزه آب به منظور آسیب‌شناسی خشکسالی و عوارض ناشی از کم آبی در دستور کار کارگروه است.

محمدی با بیان اینکه بررسی نبود رسیدگی به تالاب گاوخونی در این کارگروه مورد توجه است، اظهار کرد: تالاب گاوخونی نیازمند توجه ویژه است و علاوه بر آن کنترل ذرات معلق و ریزگردها در تالاب در دستور کار خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه این کارگروه راه تعامل را در پیش خواهد گرفت، افزود: به دنبال تقابل و استفاده‌های سیاسی، جناحی و گروهی از موضوع آب نیستیم.

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به دیدارهای مردمی سفیران کارگروه در سال گذشته با دو استان دیگر اظهار کرد: با اعتقاد بر اینکه «همه ایران سرای من است» همانطور که حادثه اخیر سیل نشان داد که مردم به واقع به دنبال همدلی هستند و خود را از یکدیگر جدا نمی دانند به همین دلیل به دنبال تعامل با افراد مختلف هستیم.

وی وفاق و همدلی را لازمه اتحاد دانست و گفت: قرار بر این است که هر دو هفته یکبار جلسات این کارگروه برگزار شود و بدون نگاه سیاسی و دولتی و با اتکا به نگاه مردمی در استان‌های مربوط به موضوع زاینده رود به نتایج مهمی دست یابیم.

کد خبر 373382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.