امسال نیز اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف آب دنبال می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه بهار و تابستان با بحران شدید کم آبی روبه رو نیستیم گفت: این امر دلیل بر نادیده گرفتن مصرف بهینه آب نیست و همچنان باید آب را درست مصرف کرد. در سال جاری نیز مانند سال‌های گذشته اجرای برنامه های مدیریت مصرف توسط بخش های مختلف دنبال می شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، هاشم امینی با بیان اینکه در سال آبی ۹۷ و ۹۸ میزان بارندگی ها قابل توجه بوده است، به روند افزایشی حجم ذخیره سد زاینده رود اشاره و اظهار کرد: هم اکنون حجم ذخیره سد زاینده رود به بیش از ۴۷۰ میلیون مترمکعب رسیده که پیش بینی می شود با تداوم بارش ها در فصل بهار و ذوب شدن برف ها در فصل تابستان این رقم نیز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه درفصل بهار و تابستان با بحران شدید کم آبی روبه رو نیستیم، افزود: البته این امر دلیل بر نادیده گرفتن مصرف بهینه آب نیست و همچنان باید آب را درست مصرف کرد.

امینی با اشاره به پایین بودن مصرف سرانه کشور هایی که میزان بارندگی در آنها به طور میانگین به بیش از ۸۰۰ میلیمتر در سال می رسد، تصریح کرد: به طور میانگین میزان بارندگی در کشور های اروپایی به بیش از ۸۰۰ میلمتر در سال می رسد اما با این وجود مصرف سرانه آب در این کشور ها بسیار پایین است. و به کمتر از ۱۵۰ لیتر در شبانه روز می رسد.

رییس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب ابراز امیدواری کرد: دوره خشکسالی در ایران به پایان برسد و وارد دوره ترسالی شویم اما آنچه در این میان بسیار اهمیت دارد استفاده صحیح و درست از منابع است، زیرا منابع موجود در کشور فقط متعلق به ما نیست و سهم آیندگان نیز باید محفوظ بماند.

امینی با بیان اینکه در سال جاری نیز مانند سال های گذشته برنامه های مدیریت مصرف توسط بخش های مختلف دنبال می شود، خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته شرکت آبفا اصفهان به دلیل اینکه با کمبود شدید منابع آبی روبه رو شد، اعمال مدیریت مصرف بهینه آب در بخش های مختلف شرکت مانند فنی ومهندسی، بهره برداری، مشترکان و روابط عمومی در دستور کار قرار گرفت و این مهم در سال جاری نیز ادامه دارد.

وی گفت:تا قبل از اینکه استان با خشک سالی شدید مواجه شود مصرف سرانه آب در استان به بیش از ۱۸۹ لیتر در شبانه روز رسیده بود اما در سال های اخیر به جهت وقوع پدیده خشکسالی، درک آثار ناشی از این پدیده توسط مردم و نیز فرهنگ سازی مصرف صحیح آب، سرانه مصرف در استان کاهش قابل ملاحظه ای داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان روند نزولی مصرف سرانه آب شرب در اصفهان را خواستار شد و اظهارکرد: شرکت آبفا استان اصفهان  مانند سنوات گذشته ، برنامه هایی در راستای نهادینه سازی مصرف بهینه آب در جامعه در دستور کار قرار می دهد و از مردم هم می خواهیم که در این زمینه با مسئولان همراهی کنند.

امینی افزود: همه بهره برداران از منابع آبی باید بدانند تنها راه دسترسی پایدار به آب، مصرف درست آن است چه در دوره خشکسالی و چه در زمان ترسالی باید آب را بهینه مصرف کنیم.

کد خبر 373381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.