امنیت مسافران با اتوبوس‌های خودران

امروزه دنیای تکنولوژی همواره سعی در جایگزین کردن کارایی فن‌آوری با برخی توانایی‌های انسان دارد و ثمره یکی از این تلاش‌ها ساخت اتوبوس‌های بدون راننده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، EasyMile ، نوعی اتوبوس خودران تمام برقی است که نیازی به راننده ندارد. این اتوبوس‌ها در سال ۲۰۱۸ در بیش از ۳۰ شهر از ۱۶ کشور بزرگ جهان مورد استفاده قرار گرفت و از آن به عنوان اولین گام برای به وجود آوردن یک حمل و نقل بی‌نیاز توان انسانی راهبر یاد می‌شود. اتوبوس خودران EasyMile  دارای شش صندلی و ظرفیت ۱۰  مسافر است.

اتوبوس‌های خودران دارای یک بسته نرم افزاری منحصر به فرد و همه جانبه شامل سیستم راه‌اندازی خودکار و طیف وسیعی از سنسورها، تکنولوژی تشخیص نور و محدوده LIDARs، دوربین‌ها، رادارها، جی‌پی‌اس دیفرانسیل، واحد اندازه‌گیری حرکتی و سرعت‌سنج است تا امنیت و اطمینان خاطر لازم برای مسافران خود را فراهم آورد.

 سنسورهای موجود داده‌های ثبت شده را گردآوری و تجمیع می‌کند و تصویری ۳۶۰ درجه از محیط ایجاد می‌کند که دربرگیرنده زیرساخت‌های شهری، وسایل نقلیه دیگر و عابران پیاده و تمامی موارد موجود در طول مسیر است. پردازش زمان واقعی داده‌ها برای Easymile امکان واکنش لازم و صحیح همچون توقف، حرکت یا کم کردن سرعت در طول جاده را فراهم می‌کند. این تکنولوژی منحصر به فرد موجب می‌شود که Easymile به یک وسیله نقلیه مستقل تبدیل شود و بدون نیاز به زیرساخت‌های اختصاصی برای تردد مسیر خود را راحت طی کند.

همچنین نتایج حاصل از پردازش و تجزیه و تحلیل اطلاعات در سرورهای نرم افزاری نظارت خودرو ذخیره می‌شود که شامل معیارهای کیفیت (سنسورها، نظارت بر مکان و مسیر)، موقعیت، اطلاعات دریافتی از سیستم نظارت و عملکرد داده‌ها می‌باشد. علاوه بر این خودروهای Easymile مجهز به ماژول جعبه سیاه هستند که داده‌های خام را از سنسورهای مختلف مبادله شده بین بخش‌های سخت افزاری و نرم افزاری آن ضبط می‌کند و بدین ترتیب در صورت وقوع حادثه تمامی داده‌های قبل و بعد از رویداد برای کمک به درک و تشخیص چگونگی حادثه ثبت شده کمک می‌کند.

کد خبر 373379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.