ارتش در بالاترین توان بازدارندگی قرار دارد

شهرضا - فرمانده گروه ۲۲ توپخانه ارتش با بیان اینکه کارشناسان نظامی غرب باید از گذشته درس عبرت بگیرند گفت: قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در بهترین وضعیت و آمادگی کامل قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سرهنگ شهرام میناپور در مراسم رژه روز ارتش با بیان بخشی از تاریخچه فعالیت‌های ارتش در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در سال‌های نخست پس از پیروزی انقلاب مقابله با تجزیه‌طلبان و نیروهای کومله و ضد انقلاب و پس از آن رویارویی با ارتش متجاوز عراق از مهمترین عرصه‌های خدمت ارتش به کشور و مردم ایران بوده است.

وی ادامه داد: امروز توان بازدارندگی ارتش به مرحله‌ای رسیده است که هیچ نیروی خارجی توان مقابله با آن ندارد و همه تحرکات دشمنان در منطقه زیر نظر نظامیان این نیرو قرار دارد.

فرمانده گروه ۲۲ توپخانه ارتش با بیان اینکه دشمنان دیگر امکان تجاوز نظامی به ایران را ندارند یادآور شد: در دوران پیروزی انقلاب دشمنان به تصور تضعیف ارتش و کاهش توان مقابله‌ای آن به ایران حمله کردند، اما با مقابله قاطع ملت و فرزندان ایران در نیروهای مسلح و ارتش مواجه شدند. امروز دیگر آن تعدی‌ها قابل تکرار نیست و کوچکترین خطای دشمن با بزرگترین پاسخ نیروهای مسلح مواجه خواهد شد.

میناپور با بیان اینکه مهمترین ویژگی نیروهای ارتش ولایتمداری و اطاعت از فرمانده کل قواست اظهار کرد: استقرار امنیت همه جانبه از دستاوردهای نیروهای مسلح است. رشادت‌های رزمندگان در طول دوران دفاع مقدس به دشمنان فهماند که هرگز نمی‌توانند اهداف خود را با زبان زور و اجبار به ملت ایران تحمیل کنند.

تقدیم ۳۰۰ شهید و ۵۰۰ جانباز در دوران دفاع مقدس

وی با بیان اینکه کارشناسان نظامی غرب باید از گذشته درس عبرت بگیرند تصریح کرد: قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در بهترین وضعیت و آمادگی کامل قرار دارند.

فرمانده گروه ۲۲ توپخانه ارتش با اشاره به نقش مؤثر این یگان در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: نیروهای این یگان از خردادماه ۱۳۵۹ در مناطق «بستان»، «آبادان» و «خرمشهر» مستقر و آماده مقابله با تهاجم احتمالی دشمن شدند.

میناپور اضافه کرد: نیروهای گروه ۲۲ توپخانه ارتش شهرضا در طول دوران دفاع مقدس با تقدیم بیش از ۳۰۰ شهید، ۵۰۰ جانباز و ۵۰ آزاده و شرکت در ۱۶ عملیات از جمله «فتح‌المبین» و «ثامن‌الأئمه» در مقابل دشمن مجاوز عراقی ایستادگی کردند.

علی‌اصغر رفیعی‌نژاد فرماندار شهرستان شهرضا در این مراسم با اشاره به اقتدار اخیر رییس جمهور آمریکا علیه سپاه پاسداران اظهار کرد: هیأت حاکمه آمریکا گمان می‌کنند با این اقدام باعث تفرقه در کشور یا تضعیف یکی از ارکان مهم نظامی و دفاعی ما شدند، در حالی که این اشتباه استراتژیک دشمن به تقویت اتحاد و بنیه دفاعی ایران منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه حمایت همه‌جانبه مردم و مسئولان از سپاه نشانه محبوبیت این نیروی مردمی است خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران در طول تاریخ انقلاب منشأ خدمات زیادی بوده است و یاوه‌گویی دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی تأثیری در پایداری و جایگاه آن ندارد.

فرماندار شهرضا برگزاری رژه اقتدار ارتش را از عوامل ایجاد روحیه امنیت دانست و افزود: مردم با مشاهده بخشی از توان نظامی فرزندان خود در نیروهای مسلح با خیالی آسوده به انجام فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می‌پردازند.

رفیعی‌نژاد تصریح کرد: بدون وجود امنیت، سرمایه‌گذاری اقتصادی غیرممکن و دستیابی به شاخص‌های اقتصاد پیشرو سخت است.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ تحت عنوان "رونق تولید" از سوی فرمانده معظم کل قوا یادآور شد: ایران در سایه تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب به برترین قدرت منطقه و به مقصدی امن برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است در حالی که خاک کشورهای همسایه ما زیر چکمه‌های نیروهای استعمارگر و متجاوز قرار دارد.

فرماندار شهرضا با اشاره به بومی‌سازی تولید تسلیحات نظامی در کشور خاطرنشان کرد: مأموریت نیروهای نظامی ایران در حال حاضر از مرحله بازدارندگی فراتر رفته و به ایجاد بستری امن برای رونق تولید و رشد اقتصادی ارتقا یافته است.

رفیعی‌نژاد آغاز دهه پنجم از حیات سیاسی انقلاب اسلامی را نویدبخش دوران شکوفایی و اقتدار همه‌جانبه دانست و تأکید کرد: تاکتیک دشمنان در رویارویی با انقلاب اسلامی از جنگ سخت به مرحله تحریم اقتصادی رسیده که نشانه قدرت نظامی و سیاسی کشور است، اما با رفع نقاط ضعف در اقتصاد ملی به کشوری کاملا مقاوم تبدیل می‌شویم که هیچ تهدیدی علیه ما کارساز نیست.

به گزارش ایمنا، گروه ۲۲ توپخانه ارتش بزرگترین یگان توپخانه این نیرو در کشور است که هر سال در ۲۹ فروردین‌ماه رژه اقتدار نیروهای خود را در شهرضا برگزار می‌کند.

کد خبر 373378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.