رویکرد فراجناحی ارتش باعث تقویت آن شده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: امام از حامیان بزرگ ارتش بودند. ‌انسجام ارتش را می‌خواستند و در روز ۲۹ فروردین دستور دادند ارتش با تجهیزات خود در شهر های بزرگ حضور پیدا کند. به مردم دستور دادند از ارتشی که از این به بعد ارتش اسلام است استقبال کنند و به آن احترام بگذارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در مراسم رژه روز ارتش گفت: امام خمینی(ره) در بیانیه ای که برای ۲۹ فروردین‌ماه صادر کردند به سه جهت‌گیری نسبت به ارتش اشاره کردند که در هر سه جهت دشمنان و برخی دوستان نادان حرف از انحلال ارتش می‌زدند.

وی افزود: رویکرد نخست این بود که ارتش طاغوتی است و نمی تواند با ملت باشد، دوم اینکه مردم نمی توانند با ارتش طاغوتی هماهنگ شوند و سوم اینکه این زمزمه را داشتند که ارتش اسلامی فرقی در ارشد نظامی و درجه ها ندارد و همه برادرند و باید یک جور باشند؛ این ها صحبت هایی بود که فراوان زده می‌شد.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: در مقابل این دیدگاهها امام  نظر دیگری داشتند و می‌دانستند پیکره ارتش فرزندان ملت هستند و پدران و مادرانشان در انقلاب حضور داشتند.

وی افزود: امام از حامیان بزرگ ارتش بودند. ‌انسجام ارتش را می‌خواستند و در روز ۲۹ فروردین دستور دادند ارتش با تجهیزات خود در شهر های بزرگ حضور پیدا کند، به مردم هم دستور دادند از ارتشی که از این به بعد ارتش اسلام است استقبال کنید و به آن احترام‌ بگذارید.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: امام خمینی(ره) همچنین فرمودند هر چند مساله محبت و احترام فرمانده به سرباز مسئله ای جداست، اما سلسه مراتب باید رعایت شود، زیرا این امر جزو لوازم نیروهای مسلح است.

وی افزود: خدا را شکر می کنیم با این بیان امام امت ارتش جمهوری  اسلامی پایه گرفت و الحمدالله در طول این ۴۰سال به وظیفه خود عمل کرد و آن دوستان نادان فهمیدند امام چه مسائلی را پیش بینی کرده بودند.

امام جمعه اصفهان گفت: در اوایل انقلاب دشمنان سعی بر این داشتند که نکند کسی سلاحی به ما بفروشد زیرا میخواستنذ ما در جنگ شکست بخوریم، اما الان دغدغه دشمن این است که ما به کسی سلاح نفروشیم و موقعیت به این خوبی تغیر کرده است.

وی افزود:خوشبختانه نیروهای مسلح چون تحت فرمان ولی امر مسلمین هستند به جناح چپ و راست نگاهی نداشته و منظر الهی دارند، همین امر سبب شده فعالیتهای انها نتیجه بدهد و در حال حاضر یکی از قوی ترین نیروهای نظامی منطقه باشند.

کد خبر 373376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.