۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
وقتی به مشکلات خود می خندیم

صدای آب تو را از روی صندلی‌ها به پهنه دریا می‌برد تا آن جایی که دو مرد روی یک قایق شکسته اسیر دریا شده‌اند و راه نجات اولین چیزی است که به آن فکر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تئاتر "بر پهنه دریا" یک کمدی سیاه است که در تالار شهید آوینی دانشگاه اصفهان روی صحنه رفته و مشکلات جامعه را با زبان شیرین طنز بیان می‌کند. این نمایش که متن آن نوشته "اسلاومیر مروژک" است تلاش دارد فاصله طبقاتی را به بهترین شکل ممکن با زبان هنر بیان کند.

ایمان جمشیدیان، کارگردان این نمایش به خبرنگار ایمنا می گوید: نمایشنامه بر پهنه دریا یک کمدی سیاه است که اسلاومیر مروژک در آن مشکلات روزمره جامعه بشری را به رخ می‌کشاند.

کارگردان تئاتر بر پهنه دریا با بیان اینکه در این نمایش می‌توان دید که گاهی ما به مشکلات خود می‌خندیم، ادامه می دهد: موضوع اصلی نمایشنامه این است که همیشه افراد زیردست تحت سلطه افراد بالادست قرار می‌گیرند و در این میان طبقه متوسط نیز همیشه در تلاش است که خود را به طبقه بالا وصل کند به همین دلیل قشر ضعیف جامعه بیشترین ضربه را می‌خورد.

او با اشاره به داستان نمایش می گوید: در این نمایش دو مرد روی یک قایق شکسته بر پهنه دریا گرفتار شده‌اند و خوراکی برای تغذیه ندارند و این پیش درآمد ماجرای اصلی داستان است.

جمشیدیان با بیان اینکه این نمایش پیش از این نیز در سالن‌های اصفهان اجرا داشته است، تصریح می کند: تصمیم گرفتیم با یک گروه جدید متن را مخصوص دانشجویان روی صحنه ببریم تا این اثر را از لحاظ علمی نیز برای این قشر اجرا کرده باشیم.

کارگردان تئاتر بر پهنه دریا با اشاره به طراحی صحنه  نمایش می افزاید: طراحی صحنه این نمایش مینیمال است و چون سالن‌های سطح شهر امکانات زیادی ندارند از ظرفیت طراحی نور نمی‌توانیم زیاد بهره ببریم و تنها از نورهای پهن استفاده کرده‌ایم.

او با بیان اینکه تئاتر همچون زندگی همیشه در جریان است، می گوید: برای اینکه این جریان ادامه داشته باشد و هنرمندان از اجرای تئاتر دلزده نشوند باید از این هنر و هنرمند حمایت شود.

تئاتر بر پهنه دریا با حضور رضا معتمد، امیرحسن رفیعی، محمد محمد رضایی، محمد اکاف‌زاده و ایمان جمشیدیان تا چهارم اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۲ و سه شنبه‌ها ساعت ۱۶ در تالار آوینی دانشگاه اصفهان روی صحنه می‌رود.

کد خبر 373374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • طاهره رحمانی IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    0 0
    عااااالی بود دمتون گرم